۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۲۷۸
آیت‌الله موحدی کرمانی:

قوه قضائیه با دراویش اغتشاشگر با قاطعیت برخورد کند | زلزله زدگان کرمانشاه نیازمند توجه ویژه هستند

خطیب نماز جمعه تهران اغتشاش و آشوب رخ داده از سوی برخی دراویش در خیابان پاسداران را به شدت محکوم کرد و از دستگاه قضایی خواست با جنایتکارانی که مرتکب قتل و متعرض مردم شده‌اند به شدت و قاطعیت برخورد کند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران اغتشاش و آشوب رخ داده از سوی برخی دراویش در خیابان پاسداران را به شدت محکوم و به دنبال آن از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر کرد و عملکرد مناسب آنان را مدبرانه خواند.

وی با بیان این‌که امنیت مسأله‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت، از دستگاه قضایی خواست که با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به خانه‌ها، مغازه‌ها و ماشین‌های مردم شده‌اند به شدت و قاطعیت برخورد کند.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله مردم شریف ایران شاهد مجازات قاطعانه این حریم‌شکنان خواهند بود.

وی در ابتدا سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج را تسلیت گفت و پس از ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار، صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و غفران الهی را برای جانباختگان از خداوند متعال مسألت کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که خانواده‌های جان باختگان گفته‌اند که راضی به ادامه جستجو برای یافتن اجساد عزیزان خود نیستند، مبادا جان کسی به خطر افتد، بر این ایثار و فداکاری مرحبا گفت و از خداوند خواست به مسؤولان توفیق دهد که خدمتگزار این مردم باشند.

وی همچنین با اشاره به زلزله‌زدگان کرمانشاه از نیروهای امدادی هلال‌احمر، آتش‌نشانی، سپاه‌، ارتش و دولت تشکر کرد اما نیاز به توجه بیشتر به این افراد را ضروری خواند به ویژه این‌که با بارش شدید، مشکلات بسیاری برای آنان به وجود آمده است.

امام جمعه موقت تهران از مسؤولان خواست که بودجه ویژه ای را برای زلزله‌زدگان در نظر بگیرند تا بتوانند هرچه زودتر مسکن مناسبی برای خود تهیه کنند.

وی در ادامه خطاب به جنایتکاران بزرگ جهان، گفت: آمریکا و صهیونیسم و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجتماع منطقه‌ای و بین‌الملل علیه ایران هستند غافل از این‌که ایران اسلامی حامل نور خدا است که خاموش شدنی نیست.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است که ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه‌هایش به آسمان رفته است که مرتب میوه می‌دهد، تصریح کرد: آمریکا و ایادی او از ایران اسلامی عصبانی شوند و از این عصبانیت بمیرند.

پایان‌بخش سخنان خطیب نماز جمعه تهران تقدیر و تشکر از نوجوان چهارده ساله کرمانی به نام سید ابوالفضل حسینی بود که پس از شرکت در مسابقات جهانی تیروکمان آمریکا و کسب مدال طلا، این مدال را به سردار رشید اسلام سرلشکر قاسم سلیمانی و میلیون‌ها زائر حسینی که در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کرده بودند، اهدا کرد./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات