۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۵۶۲۷۱
آیت‌الله قرهی:

شهادت حضرت زهرا سبب حفظ دین شد

آیت‌الله قرهی گفت: بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) همه چیز خدا بود که او را فدای ولایت می‌کند، اگر حضرت زهرا(س) خود را فدای ولایت نمی‌کردند امروز چیزی به نام دین وجود نداشت.
آیت الله قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در حوزه و مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: پروردگار عالم ‌برای تفهیم‌ معارف به انسان‌ها راه ولایت را تعیین کرد چراکه این مساله عامل عبودیت و بندگی است و اگر معارف از راه خود ورود پیدا نکند نه تنها مفید به فایده نیست بلکه مضر است.

وی افزود: بزرگترین منبع معارف قرآن کریم است اما آنچه که عامل ازدیاد معرفت است اگر از طریق کانال خود نباشد سبب ظلالت انسان می‌شود.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با بیان اینکه امام قرآن ناطق است، عنوان کرد: اگر امام نباشد انسان با قرآن هم باشد به ضلالت و‌ گمراهی می‌رسد، در صورت ظاهر نماز، روزه، جهاد و انفاق هم می‌کنند اما چون گفتند کتاب خدا برای ما کافی است ‌و از کانالی که خدا تعیین کرده نرفتند گمراه شدند.

آیت‌الله قرهی افزود: برخی زاهد، عابد، قاری، نماز شب خوان و اهل گریه بودند اما چون با ولایت درگیر شدند گمراه شدند، اگر معارف الهی در طریقی که خداوند مشخص کرده نباشد سبب گمراهی انسان شده و به او صدمه می زند.

وی بیان داشت: اگر ولی خدا نباشد انسان نمی‌تواند به سوی نور حرکت کند حتی شیطان هم سراغ آنها نمی‌رود که گمراه کند چراکه آنان از همان ابتدا گمراه شدند.

آیت‌الله قرهی ابراز کرد:  حضرت زهرا(ع) خطاب به خائنان ولایت فرمودند  به خدا سوگند اگر حق ولی خدا ترک نمی‌شد واز عترت پیامبر(ص) تبعیت می‌کردید در امور الهی دو نفر دچار اختلاف نمی‌شد، با وجود کتاب خدا اختلاف افتاد اگر کلام خدا از راه خود تبین نشود نه تنها مفید نیست بلکه مضر است.

وی با بیان اینکه اجتماع و تشتت آراء نشانه بلوغ انسانیت نیست بلکه نشانه حماقت آنها است، گفت: گرفتاری امروز بشری در اختلاف و بدبختی، عدم ادراک حقیقت دین و عدم عبودیت خدا است که همه این موارد هم به این دلیل است که ولایت در جایگاه خود نیست.

آیت‌الله قرهی افزود: در بندگی معرفت و شناخت خدا نهفته است که همه چیز اگر در راه خدا بود اختلافی ایجاد نمی‌شد و با وجود بندگی آسمان و زمین در اختیار بشریت قرار می‌گرفت، وقتی عقل و علم انسان در صراط مستقیم که همان ولایت است قرار نگرفت دچار اختلاف و تشتت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حمایت حضرت زهرا(س) از امیرمومنان امام علی(ع) بحث زوجیت مطرح نیست بلکه مطلب اصلی ولایت است، خاطرنشان کرد: بی بی دو عالم همه چیز خدا بود و خدا آن را خرج ولایت کرد، خدا همه چیزش را که حضرت زهرا(س) است را فدای ولایت می‌کند، اگر حضرت زهرا(س) خود را فدای ولایت نمی‌کردند امروز چیزی به نام دین وجود نداشت حضرت زهرا(س) خود را فدای همسر نکرد بلکه خود را فدای ولایت کردن/۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات