۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۵۶۲۶۱
آیت الله علم الهدی:

هدف اسلام آمریکایی جلوگیری از پویایی اسلام است

امام جمعه مشهد با بیان این که غربی ‌ها می خواهند نشان دهند که دین اسلام منطبق با شرایط بشریت نیست، گفت: غربی ‌ها می‌خواهند با ابزار تحجر نشان دهند که اسلام نه تنها در توسعه و گسترش بشریت موثر نیست، بلکه عاملی برای عقب ماندگی بشریت است.
سخنرانی آیت الله علم الهدی در همایش تحجر و اسلام آمریکایی | تبیین منشور روحانیت و حوزه انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت ‌الله سید احمد علم ‌الهدی ظهر امروز در همایش بین ‌المللی تحجر و اسلام آمریکایی که به مناسبت پیام تاریخی امام خمینی(ره) موسوم به «منشور روحانیت» در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، تحجر را ابزار قوی دشمن برای سلطه بر جهان اسلام قلمداد کرد و به تبیین نکاتی پیرامون آن پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ابتدای سخنان خود با اشاره به این که جریان فکری فرهنگی مدرنیسم، شالوده تفکر سلطه جویانه غرب را تشکیل می دهد، اظهار کرد: بزرگ ‌ترین راه تحقق ایده تسلط غرب بر کشورها، سلطه بر منابع انسانی در تمام کره زمین بود که به منظور تأمین فراگیر این سلطه، مدرنیزاسیون ابزار تثبیت و تحکیم اندیشه آن ها قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: غرب قدم به قدم در استعمار خود پیش رفت و در هر کجا که توانست، این اصول را در عرصه فرهنگی و فکری جامعه هدف قرار دارد، غرب بر آن کشور مسلط شد و سلطه نظامی خود را تثبیت کرد. تنها مانع غرب در این مسیر، جریان فرهنگ ‌های بومی بود تا به جایی که فرهنگ ‌های بومی هر جامعه‌ ای به‌عنوان رقیب قدرت توسعه غربی مطرح شد و غرب نیز درصدد براندازی این اصول، فرهنگ و مبانی بومی برآمد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه افزود: مسأله سکولار شدن از تعلیم و تربیت سرچشمه گرفت و سعی کردند دین را در خانواده، علم و فناوری و تکنولوژی ناکارآمد جلوه دهند. آن ها دین را مانع رشد و توسعه دانستند و سعی کردند آن را از میدان رقابت با مدرنیزاسیون کنار بزنند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: آنها می‌خواهند دین خاتم که به عنوان کمال بخشی و سعادت تمام بشریت و بزرگ ‌ترین انگیزه رشد و تکامل مطرح شده است، به میدان نیاید و این انگیره قوی را از بین ببرند تا بلکه بتوانند کارآمدی دین را ساقط کنند. در همین راستا، تلاش کردند تا آموزه های دینی را دو الی سه قرن عقب تر از جریان جهانی نگاه دارند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که غربی ‌ها می خواهند نشان دهند که دین اسلام منطبق با شرایط بشریت نیست، یادآور شد: غربی ‌ها می‌خواهند با ابزار تحجر نشان دهند که اسلام نه تنها در توسعه و گسترش بشریت موثر نیست، بلکه عاملی برای عقب ماندگی بشریت است.

وی تأکید کرد: آنها به ‌وسیله تحجر می‌خواهند مسلمانان را به اصول و مسائلی که در سه قرن قبل مورد توجه بوده، متوجه کنند تا مسلمانان از اجتهاد شناور و پویا دور بمانند و از همین رو مسائل روز مربوط به زندگی امروز بشر را به عنوان شرک، ضددینی و غیردینی معرفی می‌کنند. بدین وسیله مردم از اجتهاد و استنباط ‌های نوین و تازه آگاه نمی ‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این که پیروی از آموزه‌ ها و راهبردهای استراتژیک اهل بیت(ع) بهترین راه اجتناب از تحجر است، خاطرنشان کرد: تحجر آفت بزرگ در مقابله با اسلام است. اگر دشمن ما موفق شود تحجر را حاکم کند، مسلما موفق می ‌شود در جهانی ‌سازی پیشروی کند. ما اگرمی خواهیم در این میدان پیروز شویم، باید با تحجر مبارزه کنیم و بدانیم که این تحجر انگلیسی امروز، همان تحجر مأمونی عصر امام هشتم(ع) است.

وی تصریح کرد: باید در مقابل شیعه انگلیسی بایستیم و نگذاریم دروازه ‌ای برای نابودی اسلام شود. البته همان طور که دشمن در تمام عرصه ‌ها شکست خورده است، در این عرصه هم ان شاءالله شکست خواهد خورد./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات