۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۵۵۶۲۳۹
فولادگر:

ایران برای تقویت بنیه دفاعی از دیگران اجازه نمی‌گیرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که مسائل دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست، گفت: ما برای تقویت، توسعه ‌و پیشرفت صنایع دفاعی خودمان از بقیه کشورها اجازه نمی‌گیریم.
حمیدرضا فولادگر

حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر تقویت بنیه دفاعی و موشکی در پاسخ به گستاخی های دشمنان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان به تقویت بنیه دفاعی تاکید داشتند.

وی افزود: معظم له فرمودند غیر از بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی هرچیزی که لازم باشد با وجود مخالفت همه دنیا باید دنبال کنیم و این نشان از اهمیت این مساله دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح به لحاظ آموزشی، مهارتی و دستیابی به کلیه سلاح های نظامی باید به دنبال تقویت نظامی کشور باشند، ابراز کرد: از نظر صنایع نظامی در اوایل انقلاب بیش از 90 درصد  به سایر کشورها وابسته بودیم امروز  با تجربه هشت سال جنگ به نحوی صنایع دفاعی خود را پیشرفت دادیم که الان ۹۰ درصد صنایع دفاعی خود را خودمان تامین می‌کنیم و نیازی به سایر کشورها نداریم.

فولادگر با اشاره به اینکه هیچ کشور برای تقویت قوه دفاعی خود از سایرین اجازه نمی‌گیرد، اظهار داشت: ما برای تقویت، توسعه ‌و پیشرفت صنایع دفاعی خودمان از بقیه کشورها اجازه نمی‌گیریم کما اینکه در سایر کشورها هم اینگونه نیست که از سایرین اجازه بگیرند، بنابراین هیچ مقرراتی نمی‌تواند ما را محدود کند، اما دولت و مجلس هم باید به وظیفه خود در این زمینه عمل کنند که در بودجه امسال هم افزون بر منابع بودجه خود دولت از محل صندوق توسعه هم مبالغی برای توسعه صنایع دفاعی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پاسخ به کسانی که فکر می‌کنند ما برای قوای نظامی خود بودجه زیادی می‌گذاریم باید گفت که در مقایسه با کشورهای مدعی حقوق بشر یا صلح سقف بودجه ما بسیار کمتر از آن حدی است که دنیا و کشورهایی مدعی صلح طلبی برای بودجه نظامی خود می‌گذارند.

فولادگر درباره اینکه با وجود تجربه تلخ برجام چرا برخی بحث مذاکرات موشکی را به میان می‌آورند، خاطرنشان کرد: با تجربه‌ای که از برجام داریم و با بیانات صریح رهبری، در بحث موشکی ما نباید اجازه مذاکره بدهیم، چراکه مساله موشکی اصلا مذاکره بردار نیست، آنچه در برجام پذیرفتیم بحث هسته‌ای است که از آن استفاده نظامی نداشته باشیم اما برای استفاده از سلاح‌های موشکی هیچ‌نیازی به مذاکره نیست و آن کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند یا به دشمن خوشبین یا دچار غفلت هستند./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات