۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۳۴
پژوهشگر دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی قم:

با ایدئولوژی‌های غربی امنیت اسلامی محقق نمی‌شود

دکتر فرازپور امنیت را نعمتی بدون جایگزین و از دغدغه‌هاي اصلي هر جامعه‌اي دانست و گفت: امنيت مانند اکسيژن براي جامعه ضروري است و به همين دليل، جامعه حاضر است هزينه هاي زيادي را در اين راستا تحمل کند.
مهدی فرازپور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین، دکتر مهدی فرازپور، پژوهشگر دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی قم، عصر امروز در نشست پژوهش‌های دینی و نظم و امنیت از سلسله‌ نشست‌های پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین گفت: امنیت در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قضایی نیاز ضروری فرد و جامعه است که باید آحاد ملت، حکومت‌ها و دولت‌ها در ایجاد و گسترش آن تمام امکانات و توان خود را به کار گیرند.

وی افزود: بدون تردید امنیت، نعمتی بدون جایگزین و از دغدغههای اصلی هر جامعه‌ای است؛ امنيت مانند اکسيژن براي جامعه ضروری است و به همين دليل، جامعه حاضر است هزينههای زيادی را در اين راستا تحمل کند.

پژوهشگر دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی قم با بیان اینکه نگاه غرب به امنیت نگاه مادی است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که نیاز به تحقیق و تفحص دارد، بعد معنوی و نگاه اسلام به امنیت است، چراکه با ایدئولوژی‌های غربی هیچگاه امنیتی که اسلام در نظر دارد محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اخلاق در بالاترین جایگاه دین قرار دارد ادامه داد: اگر غرب بخواهد در مورد مفاهیمی مانند حجاب و عفاف صبحت کند، ممکن است تنها چند ماده قانونی داشته باشد و نمی‌تواند ارتباط بیشتری میان پوشش و امنیت بر قرار کند، در حالی که در اسلام میان پوشش و امنیت ارتباط بسیار زیادی برقرار است.

فرازپور تصریح کرد: اسلام به عنوان یک نظام حقوقی جامع و مترقی که پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی افراد در همه زمان‌ها و مکان‌ها است، به مسئله نظم و امنیت و به ویژه امنیت اجتماعی اهمیت بسیاری قائل است و با ملاحظه متون دینی، احکام و مقررات اسلامی ملاحظه می‌شود که اهمیت امنیت بیش از سایر نظام‌های حقوقی در دین اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: هیچ مکتب یا نظام حقوقی نمی‌تواند خود را نسبت به موضوع امنیت بی‌تفاوت قلمداد کند زیرا امنیت علاوه بر اینکه یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است، عامل مهمی نیز برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است.

پژوهشگر دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به رویکرد فعالیت مرکز پژوهشی دین و امنیت اظهار کرد: نیازهای پژوهشی این مرکز منطبق بر ماموریت‌های واحدهای عملیاتی، اجرایی و پشتیبانی نیروی انتظامی است و با فراخوان موضوعات به مراکز علمی و پژوهشگران، صاحب نظران و متخصصان این حوزه‌ها را شناسایی و اجرای این پروژه‌های تحقیقاتی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم تا بتوانیم با استفاده از این پژوهش‌ها نظم و امنیت پایدار را برقرار کنیم./۹۹۸۱۰۳/س

ارسال نظرات