۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۳۲
فولادگر در گفت‌وگو با رسا:

توسعه و پیشرفت کشور باید عدالت‌محور باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید به عدالت توجه داشته و بداند که توسعه و پیشرفت برای کشور لازم است اما باید عدالت‌محور باشد.
حمیدرضا فولادگر

حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی براجرایی نشدن عدالت در اجتماع و عقب افتادگی از آن، گفت: از اهداف انقلاب تحقق عدالت است که در قانون اساسی، سند چشم انداز و سیاست‌های کلی نظام هم بر آن تاکید شده است، بالاتر از قانون، دین مبین اسلام بر عدالت تاکید دارد و یکی از هدف‌های مهم ارسال رسل برقراری عدالت در جامعه بوده است.

وی افزود: باید مراقبت کرد که اگر در قانون و مقررات هم خلاف مسیر عدالت گام برداشته می شود اصلاح شود،  دولت باید به عدالت توجه داشته باشد، توسعه و پیشرفت برای کشور لازم است اما باید عدالت‌محور باشد.

نماینده مجلس ادامه داد: ما در برخی کشورها هم شاهدیم که توسعه داشتند اما این توسعه عدالت‌محور نبوده است و بیشترین تبعیض و اختلاف طبقاتی در آن کشورها دیده می‌شود که هیچ انسان عدالت دوستی آن را نمی‌پسندد.

فولادگر بیان داشت: در بودجه امسال تلاش شد بحث همسان سازی حقوق شاغلان، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یا شاغلان اقداماتی انجام شود، همچنین در رابطه با افزایش حقوق‌ها مجلس تصویب کرد که پلکانی معکوس باشد یعنی حقوق‌های بالاتر با افزایش کم و حقوق‌های پایین‌تر با افزایش بیشتر همراه باشند حتی مقامات را به نحوی از این برنامه خارج کردند.

وی افزود: در بحث تسهیلات اشغال اولویت به مناطق کمتر توسعه یافته، روستاها، شهرهای کوچک و عشایر بیشتر توجه شده است و در زمینه گازرسانی یا آب‎رسانی بخش‌های کمتر توسعه یافته در اولویت قرار گرفتند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد زمینه‎های اشتغال، رفع بیکاری، رفع موانع تولید، بهبود شاخصه‌های اقتصادی و تقسیم درست فرصت‌های شغلی نوعی مبارزه با بی‌عدالتی است که دولت باید در راستای آن تلاش کند.

وی گفت: ما برای تقویت، توسعه ‌و پیشرفت صنایع دفاعی خودمان از بقیه کشورها اجازه نمی‌گیریم کما اینکه در سایر کشورها هم اینگونه نیست.

فولادگر درباره اینکه چرا رهبرانقلاب از لفظ ارتجاع برای آسیب‌های انقلاب استفاده کردند، اظهار داشت: این مساله علل مختلفی دارد، اولا این مساله در تاریخ اسلام هم سابقه دارد، در صدر اسلام هم شاهدیم که افرادی همراه پیامبر(ص) انقلابی بودند اما پس از پیامبر(ص) نتوانستد عدالت علوی را تحمل کنند و برخی اینگونه ریزش کردند یا اینکه پست و مقام می‌خواستند به همین دلیل مقابل امیرمومنان امام علی(ع) ایستادند، امروز هم انقلاب ما به همین منوال است ما از اول انقلاب شاهد برخی ریزش‌ها بودیم که یا ناشی از حب و بغض‌های شخصی، خواستن مقام و‌پست، بداخلاقی یا عدم تحمل عدالت اجتماعی بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز هم اگر رهبر معظم انقلاب درباره این مساله تذکر می‌دهند به این دلیل است که افرادی به نام نظام و برخی انتقادات با اصل نظام مخالفت می‌کنند، رهبری هم به صراحت فرمودند که انتقاد از ارکان نظام اشکال ندارد اما اینکه کل ارکان نظام را زیر سؤال ببرند نادرست است./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات