۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۵۶۲۲۶
حجت الاسلام محققی مطرح کرد؛

پیگیری مطالبات رهبری، کارآمدی در حوزه و حوزه انقلابی در خبرگزاری رسا

مؤسسه رسا در بخش معاونت اخبار در نظر دارد در زمینه پیگیری مطالبات رهبر انقلاب، کارآمدی در حوزه و حوزه انقلابی بسط گفتمانی داشته باشد.
حجت الاسلام محققی مدیرعامل موسسه رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار سالانه مدیران، دبیران و خبرنگاران این خبرگزاری ضمن اظهار تسلیت به مناسبت سقوط هواپیمای آسمان در منطقه کهکیلویه و بویراحمد، اغتشاشات اخیر دروایش اخلال گر در خیابان پاسداران تهران را محکوم کرد.

وی با اشاره به منشور روحانیت که از سوی امام راحل خطاب به حوزه های علمیه صار شد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در این منشور خطاب به روحانیت تعریفی از اجتهاد دارند که طی آن مشخص می شود اجتهاد توانایی اداره یک جامعه بزرگ و حتی جامعه غیر اسلامی را دارد و می تواند به نیازهای آن پاسخ دهد؛ همچنین ایشان در این منشور بر وحدت بین روحانیون انقلابی در برابر جریان های بی عرضه، فرصت طلب و نق زن تأکید دارند که این طیف ها مسأله امروزی ما هم هستند.

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: در برخی دیگر از فرازهای منشور روحانیت امام خمینی(ره) نوید ظهور روحانیون جدید عالم، مهذب، به روز، مدیر، زرنگ و انقلابی داده شده است که در لابه لای سطور این نامه مشاهده می شود؛ همچنین ایشان در این منشور فرموده اند که اگر روحانیت در میان خودش خطایی مشاهده کرد، باید ابتدا از درون با تذکر دادن جلوی آن انحراف را بگیرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا از تعهد کارکنان این خبرگزاری تقدیر کرد و ابراز داشت: تحرکات و فعالیت های بسیار خوبی به همت اعضای مؤسسه رسا صورت گرفته است، اما ناگفته نماند که با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید با تلاش مضاعف به سوی آن نقطه در حرکت باشیم.

وی بر ضرورت حرکت به سوی خبرنویسی پیشرفته و تقویت قلم خبرنگاران تأکید کرد و افزود: اخبار تولیدی و پوششی به منزله امانتی در دست خبرنگار است که باید آن را به صورت کامل، رسا و بدون غلط انعکاس دهند.

حجت الاسلام محققی برخی از فعالیت های انجام شده از سوی مؤسسه رسا را اینگونه توصیف کرد: چهار شماره نشریه رسائل و یک شماره نشریه وسائل، تنوع محصولات رسانه ای، پخش سه مستند خبری از سوی مؤسسه رسا از شبکه های مختلف رسانه ملی، آماده سازی سه مستند خبری دیگر برای پخش در رسانه ملی که یکی از آنها در موضوع کارآمدی فقه است و تنوع محصولات خبری در بخش چندرسانه ای از جمله فعالیت هایی است که مؤسسه رسا در سال جاری انجام داده است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به اولویت های سال آینده این خبرگزاری یادآور شد: مؤسسه رسا در بخش معاونت اخبار در نظر دارد در سه زمینه پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، کارآمدی در حوزه و حوزه انقلابی بسط گفتمانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: از جهت تعامل با بیرون از حوزه سه گفتمان در اولویت خواهد بود که عبارتند از گفتمان مطالبه گری حوزه، گفتمان مراجعه تخصصی به حوزه و گفتمان عقلانیت اسلامی که این موضوعات نیز در عرصه های مختلف پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام محققی با بیان این که از اولویت های خبرگزاری رسا در عرصه های فنی و حرفه ای بحث «نوآوری» است، ابراز داشت: در این زمینه مسائلی همچون نوآوری در تنوع محصولات خبری، نقش آفرینی در حوزه، دفاع از حوزه مستقل، نوآوری در شخصیت ها و موضوعات دیگر را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا به تبیین اولویت ها در بخش معاونت اخبار بین الملل پرداخت و خاطرنشان کرد: حضور در حوزه نجف، نمایش عالمانه از حوزه در سایت انگلیسی، تقویت علمای همسو در سایت اردو و نقد هوشمندانه جریان های وابسته مانند جریان شیرازی و سایر جریان هایی که رقیب جریان انقلابی در کشورهای همسایه هستند، از اولویت های خبرگزاری رسا در بخش بین الملل است.

وی به اولویت های عرصه علمی اشاره کرد و بیان داشت: تقویت آینده پژوهی رسانه، پوشش و ایجاد دروس خارج کاربردی، نمایش چهره عالمانه رسا، فرآوری عالمانه محصولات حوزوی، تقویت مسأله شناسی فقهی، نمایش موردی پشتیبانی علمی از جریان خبررسانی و مواردی از این دست از جمله اولویت های خبرگزاری رسا در ابعاد علمی در سال آینده است.

حجت الاسلام محققی اولویت های آموزشی خبرگزاری رسا را اینگونه بیان کرد: در این عرصه باید به اخلاق محوری، تقویت و ارتقای دانش همکاران، تقویت همکاران از جهت سطح و عمق، ارتباط گیری با مخاطب، انعطاف پذیری در ارتباطات، نقدپذیری و غیره توجه کرد.

مدیر عامل خبرگزاری رسا باشگاه نویسندگان رسا را فرصتی مناسب برای دست به قلم شدن حوزویان اهل قلم دانست و گفت: این باشگاه برای آن است که حوزویان اهل قلم به راحتی بتوانند در زمینه های مختلف قلم بزنند./841/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات