۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۵۶۲۲۰
آيت‌الله مومن:

فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت مردم توسعه یابد | لزوم استفاده از ظرفیت‌های حوزه در گسترش فرهنگ انقلاب

عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: حوزه علمیه افراد شايسته ای را تربيت كرده و تحويل اسلام و انقلاب داده است، بايد از اين ظرفيت‌ها در راستاي گسترش فرهنگ انقلاب بهره برد.
آیت الله مؤمن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبري پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین، آيت الله محمد مومن در حاشيه بازديد از نمايشگاه بین المللی كتاب دین، با اشاره به برگزاری نمايشگاه كتاب با اين وسعت و گستردگي در استان قم اظهار کرد: نخستین باري است كه در استان قم به اين شكل كه از كشورهاي مختلف اسلامي و همچنين انتشارات مختلف داخل كشور حضور داشته باشند نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به مركزيت استان قم و سابقه حدود 100 ساله تاسيس حوزه علميه قم گفت: با توجه به اينكه استان قم مركز انقلاب است و همچنين اگر از نظرسابقه حساب كنيم از زمان ائمه(ع) مركزيت براي اسلام اصيل كه همان تشيع 12 امامي است داشته و به حمدالله اين حوزه مبارك افراد شايسته را تربيت كرده و تحويل اسلام و انقلاب داده است، بايد از اين ظرفيت‌ها در راستاي گسترش فرهنگ انقلاب بهره برد.

وي تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفته از شهر قم در كل جهان گسترش پيدا كرد و سايه‌اش كل كره زمين را فراگرفته است و فقط اختصاص به كشورهاي اسلامي ندارد.

آیت‌الله مومن در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در خصوص اسلام و خدا كه مردم مي‌توانند با اسلام هم كارهاي دنيوي وهم اخروي را با هم داشته باشند، ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: اين اقتصاد درون گرا است و نشان مي‌دهد كه با تكيه برتوان داخلي و بدون نياز به ديگران می‌توانیم كاري انجام دهيم و اين بركت اسلام و همچنين حوزه علميه است.

وی با اشاره به اين موضوع كه انجام چنين اقدامات فرهنگی فقط نبايد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي وابسته باشد، گفت: انتظار مي‌رود كه بيش از اين مسؤولان با كمك مردم اين كارهاي بزرگ را انجام دهند و باید توجه داشت که امام راحل(ره) هم ناظر بر اين كارهاي خوبي كه انجام مي‌دهيد، هستند./۹۹۸/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات