۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۲۱۶

معرفی کوتاه کتاب "دانش خانواده و جمعیت"

سرفصل‌های این کتاب: تشکیل خانواده قبل و حین ازدواج، تحکیم و ایمن‌سازی خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری و جمعیت است.
دانش

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر نشر معارف کتاب "دانش خانواده و جمعیت" را به قلم جمعی از نویسندگان و سرپرستی سرکار خانم زهرا آیت‌اللهی  منتشر کرده است.

دانش خانواده و جمعیت که به عنوان دو واحد درسی مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است، در جهت استحکام و تعالی خانواده و مسئله جمعیت و مشکلات آن در شمار یکی از عناوین درسی کارشناسی معرفی گردیده است.

کتاب «دانش خانواده و جمعیت» که شش‌ فصل و 256 صفحه دارد و با تلاش جمعی از نویسندگان و با تمرکز بر رفع اشکالات و اعمال دیدگاه‌های اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور مورد بازنگری و ویرایش مجدد قرار گرفته، در بردارنده مجموعه‌ای از دانش‌های شناختی، مهارتی و رفتاری است که می‌تواند آگاهی بخش دانشجویان در عرصه‌های مختلف نهاد خانواده، قبل و بعد از تشکیل خانواده باشد.

مهارت‌ها و آمادگی‌های قبل از ازدواج و نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی و رفتاری پس از ازدواج، توجه دادن به مهارت‌های ارتباطی که بین اعضای خانواده ضروری است، آگاهی‌های حقوقی، دانش‌ها و مهارت‌ها در اقتصاد خانواده و نحوه حل مشکلات و آسیب‌های خانواده در عرصه‌های مختلف، از جمله مباحث این کتاب است.

سرفصل‌های این کتاب، عبارت است از: تشکیل خانواده قبل و حین ازدواج، تحکیم و ایمن‌سازی خانواده، فرزندآوری و فرزندپروری، و جمعیت.

نشر معارف چاپ اول کتاب کتاب "دانش خانواده و جمعیت" را به قیمت 7500 تومان در سال 1395منتشر کرده است./925/ د 103/ش

ارسال نظرات