۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۶۲۱۳
آیت‌الله علوی بروجردی مطرح کرد

لزوم عرضه گسترده‌تر آثار ادیان در نمایشگاه‌ آینده

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امیدوارم در سال‌های آینده نمایشگاه با عرضه آثار فاخرتر و ناشران بیشتر از کشورهای اسلامی پربارتر باشد.
علوی بروجردی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از ستاد خبری نکایشگاه کتاب دین آیت الله علوی بروجردی استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: امیدوارم در سال‌های آینده نمایشگاه با عرضه آثار فاخرتر و ناشران بیشتر و متنوع‌تر از کشورهای اسلامی و کشورهای غربی پربارتر بوده و علاوه بر کتب دین اسلام، مسیحیت و یهودیت به زبان‌های مختلف آثار عرضه شود.

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین، آیت الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی در حاشيه بازديد از نمايشگاه بین المللی كتاب دین، با اظهار خشنودی از برگزاری نمایشگاه کتاب در این شهر گفت: آنچه که برای من جالب بود این است که آثار فاخری از گوشه و کنار دنیا به ویژه در حوزه دین در این نمایشگاه عرضه شده است .
وی با اشاره به موقعیت استان قم به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی دنیای اسلام اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در قم حائز اهمیت است، ما مثل مجموعه حوزه علمیه قم در هیچ کجای دنیا نداریم. متفکران بسیاری در قم هستند و تغذیه آن‌ها از کتاب است و برگزاری مچنین نمایشگاهی برای شناسایی و دیدن این آثار بسیار سودمند است.
آیت الله علوی بروجردی اضافه کرد: از عرضه کتب عتبات عالیات در عراق که خیلی قوی شرکت کرده بودند وآثار فاخری هم داشتند بسیار خرسند شدم.
 وی با اظهار خشنودی از بخش کتاب کودک نمایشگاه گفت: این یک کار سرمایه ای و اساسی است یعنی ما ابتکار و خلاقیت به کار ببریم و دین را آنطور که باید در ذهن کودک نهادینه کنیم و این مهم است که کودک از ابتدا با دین با زبان خودش آشنا شود.
وی با اشاره به اینکه جامعه حوزوی و جامعه دانشگاهی از هم جدا نیستند اضافه کرد: امیدوارم در عرصه‌های مختلفی که مربوط به جامعه حوزوی ودانشگاهی ما می‌شود بیشتر تلاش کنیم.
استاد حوزه علمیه قم با تجلیل از شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و با تاکید بر مسؤولیت‌هایی که بر دوش ما است اضافه کرد: در قسمت دفاع مقدس مسئله‌ای که بسیار جالب بود این است که این خاطرات را گردآوری کرده‌اند؛ چون این مجموعه مدافعان شهید ما جزء تاریخ ما هستند و خون‌های این‌ها مسؤولیت سنگینی بر دوش ما است که حال آن را احساس کنیم.
وی با اشاره به ضرورت حفظ شأن شهدا و مدافعان حرم، بر حفظ خاطرات آن‌ها و بزرگداشت شهدا تاکید کرد و گفت: جنگ ما هشت سال بوده است و جنگ جهانی اول و دوم کوتاه‌تر بوده است ولی می‌بینیم این همه فیلم‌ها و آثار از جنگ جهانی اول و دوم ساخته شده ولی ما هنوز در مورد دفاع مقدس آن‌طور که باید کار نکرده‌ایم، می‌توانیم این‌ها را در قالب آثار جذاب نمایش دهیم و این را برسانیم  که جوان امروز ایران جوانی است که برای ارزش‌ها موضوعیت قائل است و ارزش‌ها را بر خواسته‌های شخصی زندگی خودش ترجیح می‌دهد و در راه ارزش‌ها حاضر است فداکاری کند.
آیت الله علوی بروجردی در ادامه اضافه کرد: امیدوارم در سال‌های آینده نمایشگاه با عرضه آثار فاخرتر و ناشران بیشتر و متنوع تر اول از کشورهای اسلامی بعد از کشورهای غربی پربارتر باشد که حتی در حوزه دین از اسلام هم عبور کنیم و در مسیحیت و یهودیت و به زبان‌های مختلف آثار عرضه شود./د
۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات