۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۵۶۲۰۹
استاد حوزه علمیه:

امام و شهدا به ما یاد دادند که ولایت فقیه، محور است

حجت الاسلام تقوایی گفت: ما باید راه خود را از امام و شهدا بگیریم چون آنها به ما یاد دادند که ولایت فقیه، محور است و این محور را نباید از دست بدهیم.
نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت نمایشگاه منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در حاشیه نشست نمایشگاهی بازخوانی بخشهایی از منشور روحانیت که امروز با همکاری جمعیت طلاب انقلاب اسلامی و حوزه علمیه خاتم الاوصیا(عج) در این حوزه علمیه برگزار شد، گفت: در منشور روحانیت امام خمینی(ره) نکته‌های مهمی را بیان کرده‌اند که ان شاءالله تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و انقلاب ایشان کارا، مفید و عملی است.

وی افزود: امام راحل در این منشور ویژگی‌هایی را برای روحانیت بیان کردند که دلیل نورانیت و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. انقلاب اسلامی در امتداد شهادت انبیا و اوصیای الهی بوده است و ما هر چه داریم از اهل بیت عصمت و طهارت است.

استاد حوزه علمیه در ادامه  با بیان این که نخستین ویژگی و رمز بیپروزی روحانیت در زمان انقلاب، قناعت بود و قناعت انسان را از وابستگی به دنیا و دنیازدگان نجات می‌دهد، ابراز کرد: قناعت سبب می‌شود علاقه به اشرافیت، زورگویان، سلاطین و حکّام در دل انسان به وجود نیاید؛ عزت، قدرت و ثروت تماماً نزد خداوند متعال است و قناعت یعنی تکیه بر آنچه که خدا می‌رساند نه خلق خدا.

وی درباره بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند خطر را باید به مردم عزیز بگویم اشرافی گری، اعتماد به بیگانه و بی توجهی به طبقات ضعیف، اُفت انقلاب است، گفت: متاسفانه این اتفاق افتاده است. تا زمانی که مقام معظم رهبری از دولت، قوه قضائیه و مقننه حمایت می‌کنند ما نیز به تأسی از ایشان موظف به حمایت هستیم ولی ملزم نیستیم حامی گروه‌هایی باشیم که به سمت حقوق‌های نجومی، اشرافی گری، رانت و اختلاس می‌روند.

حجت الاسلام تقوایی در ادامه ابراز کرد: در بعضی نشست ها وقتی صحبت از خصوصی سازی می‌شود می‌بینیم که تنها دولتی‌ها در این مباحث حضور دارند نه نمایندگان مردم و این مسأله خطرناک است.

وی افزود: شیطان همیشه در کمین است؛ ما باید راه‌مان را از امام و شهدا بگیریم. امام و شهدا به ما یاد دادند که ولایت فقیه، محور است و این محور را نباید از دست بدهیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در نامه ای که محمود احمدی نژاد به مقام معظم رهبری نوشته و درخواست انتخابات بدون حضور شورای نگهبان کرده است یعنی اسلام منهای روحانیت؛ این راه غلط است و ما نباید نظام‌مان را با چیزی عوض کنیم.

وی اظهار داشت: حکومت شاهنشاهی، حکومت سرمایه داران بود که خون مردم را مکیده بود. مردم سالاری دینی و جمهوریت که در بیانات مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره شده است به این معنی نیست که مردم بعد از رای دادن کنار گذاشته شوند؛ مردم سالاری دینی یعنی حکومت را به مردم بسپاریم که هدایت جامعه را به دست خودشان بگیرند تا دست سرمایه‌داران و زالوصفتان نیفتد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر از شرکت های خارجی محصولات را وارد کنیم مردم ما هیچ پیشرفتی نخواهند کرد، گفت: اگر به فکر راضی کردن ترامپ و رییس جمورهای کشورهای بیگانه بودیم، بدانیم این کارها ارتجاع، بدبختی و نابودی نظام و انقلاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نظام مردم سالاری دینی یعنی اینکه به نیروها و مردم کشور خودمان اتکا کنیم؛ شجاعت یعنی جناح و جناح بازی، تعلق به مقام و مقام طلبی و مال و ثروت را کنار بگذاریم. قدر علم را بدانیم، به بصیرت اهمیت بدهیم و درس بخوانیم که طلب علم، فریضه است./969/پ202/ب1

ارسال نظرات