۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۲۰۰
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

وحدت حوزه و دانشگاه برای رسیدن به زبان مشترک در عرصه اقتصاد ضروری است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این مطلب که برای اینکه رشته اقتصاد در کشور ما تحول پیدا کند نیاز به همراهی اساتید در این حوزه دارد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای گفت‌وگو و تفاهم و رسیدن به زبان مشترک و در عین حال نتیجه مشترک گام بعدی است.
مصباحی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی شناسایی ظرفیت های پژوهشی و پژوهشگران اقتصادی که امروز 3 اسفند در مدرسه علمیه سلیمانیه برگزار شد، گفت: در حال حاضر رهبر معظم انقلاب شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای ایجاد تحول در رشته علوم انسانی مکلف کرده است که یکی از این رشته ها، اقتصاد است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به این مطلب که شورای تحول علوم انسانی بازنگری رشته های علوم انسانی را با چهار رو یکرد دنبال می کند، اظهار کرد: روزآمدی، کارآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی چهار محور اساسی تحول رشته های علوم انسانی است.

رییس کمیته فقهی بورس با بیان اینکه درباره روز آمد شدن رشته اقتصاد، سخن از اقتصاد اسلامی است، تصریح کرد: در شرایطی اساتیدی در دانشگاه ها رشته اقتصاد را تدریس می کردند که خودشان 40 سال قبل آنها را در غرب خوانده بودند و همه به روز شدن آنها در چاپ جزوه از همین مباحث خلاصه می شد.

وی با بیان اینکه خروجی رشته های اقتصاد با حضور این اساتید تربیت کارشناسانی بود که آنچه خوانده بودند کارآمدی نداشت، ابراز داشت: چرا که بازار کار آنها را جذب نمی کرد و رشته اقتصادی آنها به درد بازار کار جدید نمی خورد و پاسخگوی بازار نبود.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بومی سازی این رشته به این دلیل احساس می شد چرا که دانشجویان ما با داده ها و اطلاعات غربی در عرصه اقتصاد آشنا می شدند، تصریح کرد: با این وضعیت آنان با اقتصاد آمریکا آشنا می شوند و شناختی نسبت به اقتصاد ایران پیدا نمی کردند.

رییس کمیته فقهی بورس با تأکید بر این مطلب که برای اینکه رشته اقتصاد در کشور ما تحول پیدا کند نیاز به همراهی اساتید در این حوزه دارد، گفت: در واقع این نخستین گام است که باید استمرار پیدا کند و از طرفی وحدت حوزه و دانشگاه برای گفت‌وگو و تفاهم و رسیدن به زبان مشترک و در عین حال نتیجه مشترک گام بعدی است./934/پ202/ب1

ارسال نظرات