۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۵۶۱۸۹
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

حوزه مراقب نفوذ جریانات انحرافی باشد

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی با اشاره به این که مدرک گرایی حوزه علمیه را تضعیف می کند، گفت: مبلغان دین اسلام باید مراقب آسیب هایی همچون مدرک گرایی، تجمل گرایی و نفوذ جریانات انحرافی باشند.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان اولین اجلاسیه منشور روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به سوم اسفند سالروز صدور منشور روحانیت از سوی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: پیام حضرت امام بسیار روشن بوده، که یک بخش علمی و دیگری بخش عملی است.

وی افزود: در بخش علمی امام خمینی(ره) با تاکید بر روش فقهای بزرگ در تلاش برای فهم صحیح دین نسبت به تحجر در فهم دین هشدار می دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که علم و اخلاق دو روکن مهم در منشور روحانیت است، تصریح کرد: زیبایی های لفظی و معنوی فراوانی در پیام امام خمینی(ره) وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی اظهار داشت: دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی شیطنت هایی مثل شبکه های تشیع لندنی و تلاش هایی برای جلوه دادن چهره اسلام مثل قمه زنی را نشان می دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان ایراد کرد: دشمنان از نفوذ در حوزه ها غافل نیستند و روحانیت با ساده زیستی، آمادگی برای جهاد و شهادت باید خط اسلام ناب را زنده نگه دارند.

وی با بیان اینکه اشتغال به کاری غیر تحصیل به خاطر مسایل اقتصادی می تواند به یک روحانی آسیب برساند، تاکید کرد: مبلغان دین اسلام باید مراقب آسیب هایی همچون مدرک گرایی، تجمل گرایی، نفوذ جریانات انحرافی و عدم اهتمام به مسایل معنوی و اخلاقی باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: با گذشت سی سال از پیام امام خمینی(ره) پیشرفت خوبی در این زمینه صورت گرفته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی افزود: شایعاتی که در فضای مجازی علیه این جایگاه پخش شده، حاکی از برنامه دراز مدت دشمنان بوده و اشکالات موجود در بعضی از دفاتر که سبب سوءظن مردم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی اظهار کرد: در این فرصت طلایی روحانیت باید با حمایت و صیانت از انقلاب اسلامی پیشتاز اعتراض علیه ظلم و ستم در همه عالم باشد.

وی تصریح کرد: روحانیت باید ضمن حمایت از ارکان نظام نسبت به اشکالات دستگاه ها، برنامه ها حساس بوده و ضمن نقد منصفانه در اصلاح امور و ارائه راهکار باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به حضور روحانیان در پست های مختلف نظام مثل امامت جمعه، قضاوت، تدریس در حوزه و دانشگاه، نمایندگی ولی فقیه، تریبون های تبلیغی در داخل و خارج کشور و رسانه ها در پایان گفت: روحانیت عزیز در تمام جبهه ها برای برقراری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران می کوشند این نشان از درک صحیح شرایط برای خدمت به مردم بوده است./۹۷۰۷/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات