۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۵۶۱۷۹
مدیر مؤسسه لوح و قلم خبرداد؛

توزیع موسوعه ۱۵ جلدی حوزه و روحانیت در مدارس علمیه

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به لزوم دقت در دیدگاه ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب، از توزیع موسوعه ۱۵ جلدی حوزه و روحانیت در معاونت های پژوهش حوزه های علمیه خبرداد.
حجت الاسلام علی خراسانی اولین اجلاسیه منشور روحانیت اولین اجلاسیه منشور روحانیت اولین اجلاسیه منشور روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین اجلاسیه منشور روحانیت همزمان با سالروز صدور پیام حضرت امام(ره) در سوم اسفندماه سال 67 خطاب به حوزه های علمیه و روحانیت، در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.

حجت الاسلام علی خراسانی نویسنده موسوعه حوزه و روحانیت در این اجلاسیه با بیان این که اندیشه ها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، شرح و تفصیل زیبا و اقناعی اندیشه های امام راحل است، اظهار داشت: شأن رهنمودهای ایشان، شأنی والاتر از نظرات کارشناسی خواهد بود و به همین جهت نیاز به دقت بالایی دارد.

وی با اشاره به موسوعه 1۵ جلدی مطالبات و رهنمودهای حوزوی رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: این اثر در این چاپ نخست، با ملاحظه مسائل مربوط به بازار نشر، احتیاطا در شمارگان محدود منتشر شده؛ لذا در بازار رسمی کتاب توزیع نمی شود.

مدیر مؤسسه حدیث لوح و قلم تأکید کرد: از آنجا که مخاطب این کتاب مرجع هم تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزوی هستند، این شمارگان محدود در اختیار معاونت پژوهش حوزه های علمیه قرار گرفته تا در کتابخانه های حوزوی توزیع شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر این دیدگاه ها و مطالبات، کامل و جامع دیده شده و خوب تبیین شود، تحقق آنها هم تسهیل خواهد شد؛ چراکه به تصریح حضرت آقا «اینها حرف یک شخص نیست؛ بلکه حرف یک نسل دلسوز و دغدغه مند است» و مراجع معظم و ارکان حوزه غالبا با این حرف ها موافقند.

حجت الاسلام خراسانی با اشاره به شیوه دسته بندی مطالب در این اثر خاطرنشان کرد: بر این اساس در طول ده سال تلاش جهادی حوزوی، تمام بیانات معظم له اعم از منتشرشده ها و منتشرنشده ها تدوین و موضوع بندی شده و بر اساس جلب همکاری و اعتماد مؤسسه انقلاب اسلامی وابسته به دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

وی ارائه حداکثری دیدگاه ها و رهنمودها و اجتناب از تحمیل ساختار بر متن، از ویژگی های این موسوعه 15 جلدی دانست و یادآور شد: ان شاءالله این اثر فاخر به عنوان گامی نخستین، سرآغاز قدم های استوار بعدی در تبیین و ترویج این اندیشه پایه ای مستحکم و متقن برای تولید اسناد راهبردی و طرح ها و برنامه های عملیاتی باشد چراکه این اثر می تواند همچون منبعی برای کارهای موضوعی قرار بگیرد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات