۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۱۴۹
استاد حوزه علمیه:

جایز بودن نقد ائمه معصومین ریشه در فرهنگ لیبرال دارد

استاد حوزه علمیه گفت: این سخن که نقد پیامبر(ص) و امام زمان(عج) جایز است بر اساس فرهنگ دینی و قرآنی نیست بلکه منشا آن از فرهنگ لیبرال است که تقدس‌زدایی در دستور کار آنها است.
عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه شامگاه چهارشنبه در پنجمین شب مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: از خصوصیات مومن احترام گذاشتن به مقدسات است.

وی افزود: مقدساتی هستند که خداوند احکامی برای آنها قرار داده که حرمت آنها حفظ شود از جمله این مقدسات حفظ حرمت پیامبران، ائمه معصومین(ع)، قرآن کریم و مومن است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی عنوان کرد: در فرهنگ مادی غرب پس از رنسانس که به خدا دین و مذهب پشت کردند و به مرور چشم‌ها از آسمان به زمین دوخته و محور زندگی سود و لذت شد آزادی‌هایی برای رسیدن به سود و لذت قرار داده شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در غرب وقتی فرهنگ مادی شکل گرفته و نهادینه شد دیگر برای مقدسات جایی نگذاشت چراکه اگر مقدسات آزادی‌ها را قید زده و محدود می‌کنند، بنابراین از همان ابتدا مقدسات را به عنوان موهومات و خرافات زیرپا گذاشتند، از این جهت کاریکاتور کشیدن برای انبیا، استهزاء و علیه کتب مقدس نوشتن یا نقد کردن علیه انبیا آزاد شد.

وی افزود: امروز هم برخی در کشور ما گفتند که می‌شود پیامبر(ص) را نقد کرد و پیامبر(ص) خود اجازه نقد خود را داده بوده و اگر ظهوری باشد و امام زمانی هم بیاید نقد او هم جایز است؛ این سخن برای فرهنگ دینی و قرآنی نیست منشأ این سخن از فرهنگ لیبرال است که برای مقدسات حریم و تعهدی قائل نیستند و تقدس‌زدایی در دستور کار آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه در فرهنگ قرآنی ما ولی خدا متصل به وحی و حقیقت است هر رفتار و گفتار او نیز عین حقیقت و دین است، گفت: بر همین اساس این هنر نیست که در مقابل ولی خدا جسارت کرده و او را نقد کرد هنر در این است که حرف او را فهمیده و تسلیم شد.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: بر اساس آیات قرآن کریم اگر کسی حتی در قلب او اعتراضی نسبت به حکم رسول خدا(ص) باشد حتی اگر به زبان نیاورده باشد او هنوز به ایمان نرسیده و شرک دارد.

وی خاطرنشان کرد: همین غربی‌ها که با یک بام و دو هوا مقدسات دینی را زیرپا گذاشته و تقدس‌زدایی کرده و به خط قرمزهای دینی اعتنا نکردند خودشان متناسب با منافع خود خط قرمزهایی را درست کردند و به شدت از آن دفاع می‌کنند، یکی از این خطر قرمزها هلوکاست است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی افزود: هولوکاست یک ادعایی است که یهودی‌های صهیونیست آن را درست کردند بر این مبنا که 6 میلیون یهودی از سوی نازی‌ها در آلمان کشته شدند، آنها این ادعا را کردند که مظلوم‌نمایی کرده و از سایرین باج بگیرند که الان صریحا از بسیاری کشورهای اروپایی از جمله آلمان باج می‌گیرند اگر کسی به هولوکاست خدشه وارد کند به شدت با او برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: در غرب مقدسات خط قرمز نیست اما در بسیاری از کشورهای اروپایی اگر کسی هولوکاست را زیرسوال ببرد جرم است، در اتریش 10 سال زندان، در بلژیک 5 هزار فرانک جرمیه یک سال زندان، و بسیاری کشورهای دیگر در حتی در خود آلمان که باید حساس باشند و از حق خود دفاع کنند اگر کسی علیه هولوکاست حرف بزند جرم است اما علیه پیامبران و مقدسات حرف زدن و مسخره کردن جرم نیست.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه تقدس‌گرایی از لوازم ایمان و تقدس‌زدایی از لوازم فرهنگ مادی غرب است، عنوان کرد: یکی از مقدسات محترم نزد خداوند خانواده است خانواده محل عبادت و نزد خداوند بسیار محبوب است.

وی افزود: خانواده محل عبادت، ریاضت و تربیت است، انبوهی از روایات خانه و خانواده را محل عباداتی می‌دانند که در جای دیگر ثواب ان گیر نمی‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عالی اظهار داشت: خانه محل ریاضت است چراکه یکی از بهترین مکان ها برای پا روی نفس گذاشتن است، خانه محل تربیت است وقتی انسان متاهل می‌شود برخی عیب‌ها و نقص‌های خود را می‌فهمد، بزرگترها به عنوان مهمترین رکن تربیت بچه ها در خانه باید ابتدا خودشان اهل عمل باشند چراکه بچه‌های ما آنچه ما هستیم می‌شوند نه آنچه ما می‌خواهیم./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات