۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۱۳۰
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بروجرد:

حوزه در مسیر تحقق اندیشه های امام راحل حرکت می کند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق بروجرد گفت: اندیشه های ژرف امام خمینی(ره) چراغ راه حوزه بوده و حوزه در مسیر این اندیشه ها حرکت می کند.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به سخنان امام راحل در قالب پیامی با عنوان منشور روحانیت اشاره و بیان کرد: سخنان و اندیشه های عمیق و ژرف امام راحل که به جایگاه رفیع حوزه اشاره کرده است، سر لوحه کار حوزه قرار دارد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه تمام تلاش خود را به کار می گیرد که مطابق اندیشه های امام خمینی(ره) حرکت کند، افزود: تا به امروز حوزه در این زمینه حرکات مثبتی انجام داده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد در ادامه با اشاره به اقداماتی که حوزه در زمینه های مختلف انجام داده است، خاطرنشان کرد: از 100 نمره می توان گفت که حوزه حدود 70 تا 80 درصد مطابق اندیشه های امام راحل حرکت کرده است.

حوزه در زمینه های مختلف به صورت زیربنایی قوی عمل کرده است

حجت الاسلام گودرزی با بیان اینکه اقدامات حوزه هرچند وسیع و اثرگذار بوده و در عرصه های مختلف موفق است، عنوان داشت: اقدامات این نهاد انقلابی شاید در مقام عمل خیلی دیده نشود، از لحاظ زیربنایی در زمینه های علمی، فکری و دینی موفق عمل کرده است.

وی در ادامه به وجود اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها اشاره کرد و گفت: وجود این اخلافات دلیلی بر کم کاری حوزه و علما نخواهد شد و این اختلاف سلیقه ها نباید منجر به ایستادن علما مقابل یکدیگر شود.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با اشاره به وجود ضعف ها در جامعه خاطرنشان کرد: در همه حکومت ها ضعف هایی وجود داشته است، باید علت ضعف ها را بررسی و در صدد رفع و جبران آن ها برآمد و نباید وجود ضعف ها مانعی برای خدمت به مردم و جامعه شود.

وحدت بین حوزه های علمیه تقویت شود

حجت الاسلام گودرزی بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در حوزه های علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: در حوزه باید تفکرها به یکدیگر نزدیک باشد و مقابل هم قرار نگیرد و در این زمینه از علما و بزرگان حوزه الگو بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و تقویت وحدت یکی از رسالت های خطیر حوزه هست و با عمل به این مهم باید در تبیین این ویژگی در جامعه و در زمینه های مختلف تلاش کند./9451/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات