۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۵۵۶۱۲۹
همزمان با اولین اجلاسیه منشور روحانیت؛

موسوعه ۱۴ جلدی منشور حوزه و روحانیت رونمایی می شود

دبیر ستاد رونمایی از منشور حوزه و روحانیت گفت: اولین اجلاسیه منشور روحانیت فردا پنج‌شنبه همراه با رونمایی از این اثر و با سخنرانی آیت الله یزدی و مدیر حوزه های علمیه برگزار می‌شود.
منشور روحانیت حجت الاسلام علی مهدی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری با موضوع رونمایی موسوعه 14جلدی منشور حوزه و روحانیت (کتاب مرجع دیدگاه‌ها و مطالبات حوزه و روحانیت از منظر مقام معظّم رهبری) عصر امروز در کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام الاسلام علی مهدی زاده دبیر ستاد رونمایی از منشور حوزه و روحانیت در این نشست اظهار داشت: این اثر فاخر منشور حوزه و روحانیت در راستای منشور روحانیتی است که در سوم اسفندماه  سال 1367 حضرت امام(ره) پیام تاریخی و بسیار مهمی را به حوزه های علمیه دادند که خطاب ایشان به حوزه علمیه و طلاب و نهادهای حوزوی بود.

وی اضافه کرد: این پیام مدت ها بعد از رحلت ملکوتی امام راحل مغفول مانده بود و به همین جهت از نیمه دوم سال 1386 مؤسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم دستور کاری در این باره برای خودش قرار داد که از جمله آنها همین منشور حوزه و روحانیت بود.

حجت الاسلام مهدی زاده جمع بندی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه و روحانیت را متن اصلی کتاب 15 جلدی حاضر توصیف کرد و عنوان کرد: در حقیقت در این منشور تمام سخنان و مطالبات ایشان از نهادهای عالی حوزوی و طلاب و اساتید با یک نظم منطقی و درست آورده شده است.

وی افزود: این اثر فاخر بعد از آماده شدن در 15 جلد در شرف رونمایی است که فرداد سوم اسفندماه همزمان با صدور پیام تاریخی امام راحل در سالن همایش های دارالشفاء به دست حضرت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و با سخنرانی آیت الله یزدی رونمایی می شود.

دبیر ستاد رونمایی از منشور حوزه و روحانیت تصریح کرد: این اثر شرح مبسطوی از سخنان رهبر بر منشور روحانیت امام راحل است و بعد از رونمایی نشست های دیگری هم خواهیم داشت؛  هدف اصلی تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب است تا دیده شده و به سمع و نظر مخاطبان برسد و در کل ترویج بیانات رهبر معظم انقلاب برای ما اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به فعالیت های علمی بعد از جلسه رونمایی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ما نشست علمی منشور روحانیت در نمایشگاه کتاب دین است که جزئیات آن اطلاع رسانی می شود، همچنین نشست نفوذ و نقش پررنگ منشور حوزه و روحانیت در این بحث و  ترویج و گفتمان سازی در مورد حوزه و روحانیت در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام مهدی زاده ادامه داد: ان شاء الله با مراجع عظام، اعضای شورای عالی حوزه، شورای نگهبان و همه افرادی که با حوزه های علمیه و روحانیت ارتباط دارند دیدارهایی خواهیم داشت و خدمت آیت الله استادی، آیت الله مروی، آیت الله شب زنده دار و برخی دیگر از بزرگان هم رسیده ایم که همه این عزیزان از این اثر استقبال خوبی داشتند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: منشور حوزه و روحانیت چشم اندازی است که بیانات رهبر معظم انقلاب، مطالبات و فرمایشات ایشان نسبت به حوزه های علمیه، اساتید، طلاب و نهادهای حوزوی را نشان می دهد و امیدواریم این اثر چراغ راهی برای فعالیت های دیگر در این عرصه باشد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات