۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۶۱۱۹
آیت الله میرباقری:

خداوند بندگان را نسبت به نعمت ولایت بازخواست می کند

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت، تنها نعمتی است که خداوند متعال درباره آن ما را بازخواست می‌کند و ما نسبت به آن مسؤول هستیم‌.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به همین مناسبت، گفت: از معارف بیانات نورانی قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) استفاده می‌شود، وادی و راه نجاتی که خداوند متعال برای سعادت انسان قرار داده، وادی ولایت امام و همراهی امام(ع) است.

وی افزود: ولایت، تنها نعمتی است که خداوند متعال درباره آن ما را بازخواست می‌کند و ما نسبت به آن مسوول هستیم‌ به همین علت باید مراقب باشیم که تکاثر در دنیا ما را از امام(ع) و سیر با ایشان غافل نکند و تمام قوای ما در مسیر حرکت امام باشد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: به فرمایش قرآن کریم تمام امکانات و ثروت قارون نتوانست برای او مایه عاقبت به خیری و عافیت باشد زیرا خود را صاحب واقعی آنها می‌دانست، در راه رضای خدا از آنها بهره نمی‌برد و برای ظلم به دیگران از آنها استفاده می‌کرد.

وی بیان داشت: امکانات برای فساد روی زمین در اختیار انسان قرار داده نشده است. امکانات و ثروت باید همانطور که خداوند متعال امر فرموده است خرج شود. ثواب الهی و خزائنی که خداوند برای انسان درنظر گرفته است از هر گنج و ثروتی بهتر و به صلاح انسان است که به دنبال آن باشد.

وی افزود: کسانی که عبد خدای رحمان هستند و طبیعتاً امکانات عالم و نعمت‌های الهی طبیعتاً در اختیار آنهاست، در زمین سبکبال و بی سر و صدا، عمر و راه دنیا را طی می‌کنند. امکاناتی مانند گنج قارون که سبب غرور و تکبر انسان می‌شود در بسیاری از موارد نه تنها مایه رشد انسان نیست بلکه سب نابودی و هلاکت او نیز خواهد شد‌.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: ولایت امام برای کسانی است که در زمین به دنیال سروصدا کردن نیستند‌. عاقبت به خیر کسی است که او را به ولایت امام راه می‌دهند. اگر اهل تقوا شدیم و به دنبال برتری جویی و غُلُو روی زمین نبودیم و سد راه دیگران نشدیم به ولایت امام می‌رسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای بندگی خداوند متعال به دنیا آمدیم نه برای اینکه بندگان خدا را بنده و اسیر خود کنیم، به آنها زور بگوییم و یا ظلم کنیم. اگر به دنبال نوری هستیم که به واسطه آن چراغ دل‌مان روشن شود، آن نور و چراغ، ولایت است. ائمه، قلب مومن را روشن می‌کنند و مشکات نور الهی هستند./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات