۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۶۱۰۹
حجت الاسلام ترکاشوند:

فمنیست ها هیچ ارزشی برای "خانواده" قائل نیستند

کارشناس خانواده مرکز مشاوره حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام به خانواده نگاهی نظام مند دارد، گفت: رفتار هر عضوی از خانواده بر رفتار دیگر اعضا و حتی خروجی های خانواده اثر می گذارد.
جواد ترکاشوند

حجت الاسلام جواد ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نگاه دین اسلام نسبت به روابط میان زن و شوهر، نگاهی محبت آمیز و احترام آمیز است، گفت: کسانی که با ادبیات دینی آشنا نیستند، نمی توانند درک صحیحی از ادبیات دینی نسبت به نهاد خانواده داشته باشند.

اسلام به خانواده نگاهی نظام مند دارد

کارشناس خانواده مرکز مشاوره حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اسلام به خانواده نگاهی نظام مند دارد، اظهار داشت: بر این اساس رفتار هر عضوی از خانواده بر رفتار دیگر اعضا و حتی خروجی های خانواده اثر می گذارد؛ حال اگر زوجین نسبت به یکدیگر احترام بگذارند، در درجه اول خودشان از احترام متقابل بهره می برند، زیرا ارزش های خانواده را با عمل خود احیاسازی کرده اند.

وی ادامه داد: به یقین هنگامی که زن نسبت به شوهر خود احترام بگذارد، از یک سری آسیب ها جلوگیری کرده، همسرش را برای خودش حفظ کرده و در واکنش به این رفتارش، نیازهای خود را تأمین کرده است، زیرا هنگامی که مرد از سوی زن مورد تکریم قرار می گیرد، قطعاً در واکنش محبت بسیاری را نسبت به همسر خود ابراز خواهد کرد.

حجت الاسلام ترکاشوند خاطرنشان کرد: کسی که بیشتر به همسرش رسیدگی کند چه مرد و چه زن، هم در پیشگاه خدا مأجور بوده و هم بازخورد بیشتری در نظام خانواده دریافت خواهد کرد؛ مجموعه این کنش و واکنش به استحکام بنیان خانواده می انجامد و افراد خانواده را به رشد و تعالی خواهد رساند.

فمنیست ها هیچ ارزشی برای نهاد خانواده قائل نیستند

وی در پایان با تأکید بر اینکه فمنیست ها هیچ ارزشی برای نهاد خانواده قائل نیستند، تصریح کرد: جریان های فمینیستی تنها به دنبال برتری زن هستند، بنابراین هیچگاه نمی توانند زن را در درون خانواده تصور کنند، چون در دیدگاه اسلام نسبت به خانواده، یک سلسله مراتبی وجود دارد که باید رعایت شود./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات