۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۵۶۱۰۴

نگاهی بر تازه‌ترین اخبار دنیای نشر

برگزاری نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان، برگزاری چهارمین جشن امضای «رهش» در جهرم و برگزاری مراسم رونمایی «پنجره از شب بيرون زده است» از عنوان های اخبار دنیای نشر هستند.
اخبار کوتاه دنیای نشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان، برگزاری چهارمین جشن امضای «رهش» در جهرم و  برگزاری مراسم رونمایی «پنجره از شب بيرون زده است» از عناوین اخبار دنیای نشر هستند.

تخصیص 900 میلیون تومان بن خرید کتاب برای نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان

 سیصد و پنجاه‌ و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی با نمایش 51 هزار و 652 عنوان کتاب در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

 نوزدهمین دوره نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از 3 تا 9 اسفند در زاهدان برگزار می‌شود. در این دوره 419 ناشر از سراسر کشور 51 هزار و 652 عنوان کتاب را در 242 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌دهند. از استان 11 ناشر در نمایشگاه حضور دارند و پنج کتاب‌فروشی با ستاد نمایشگاه همکاری دارند و بن‌های توزیعی تا دو هفته بعد از برگزاری نمایشگاه در این کتاب‌فروشی‌ها اعتبار دارد.

 برای حمایت از ناشرانی که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، بخش فروش متمرکز کتاب¬هایی از 45 ناشر را عرضه می‌کند. مبلغ 900 میلیون تومان بن یارانه‌ای خرید کتاب با تخفیف 20 درصدی از طریق بانک شهر مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

نشست نقد کتاب و تجلیل از اهداءکنندگان کتاب، کارگاه نقد و بررسی شعر کلاسیک استان، رونمایی از تازه‌های نشر استان و تقدیر از ناشران فعال، کارگاه نقد و بررسی شعر سپید استان، کودکان کتابخوان و قصه‌گویی و مسابقه کتاب کودک، برنامه فرهنگی هنری شهرستان‌های استان، جشن امضاء کتاب با حضور رضا امیرخانی، کارگاه معرفی کتاب ویژه کودکان و والدین، کارگاه اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان و نمایش خیابانی ازجمله برنامه‌هایی است که در بخش جنبی نمایشگاه اجرا می‌شود.

نوزدهمین نمایشگاه کتاب زاهدان از 3 تا 9 اسفند از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

رضا امیرخانی مهمان جهرمی‌ها می‌شود

 رضا امیرخانی در ادامه سفرهای خود و جشن امضاهای کتاب جدیدش قرار است به جهرم سفر کند.

علیرضا معطریان مسئول کتابفروشی «کلبه کتاب» گفت: کتاب جدید رضا امیرخانی با عنوان «رهش» به تازگی از سوی نشر افق منتشر شده  و به همین خاطر مراسم دیدار و جشن امضای این کتاب با حضور این نویسنده‌ در کلبه کتاب تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه سه‌شنبه ۸ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ کلبه‌ کتاب میزبان رضا امیرخانی است افزود: خوشبختانه با تلاش فعالان حوزه‌ داستان، جهرم از این نظر جایگاه بسیار ممتازی در بین اهالی داستان پیدا کرده و اکنون پنجمین شهر در کشور است که میزبان رضا امیرخانی است.

معطریان با دعوت از تمامی فعالان و علاقه‌مندان فرهنگی برای حضور در مراسم دیدار و جشن امضای کتاب رهش با حضور رضا امیرخانی یادآور شد: امیدواریم چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد و‌ بعد از این نیز شاهد حضور بیشتر چهره‌های فرهنگی کشور در شهرستان جهرم باشیم.

«پنجره از شب بيرون زده است» رونمایی می‌شود

آيين رونمايی از كتاب «پنجره از شب بيرون زده است» نوشته ريحانه واعظ شهرستانی در كتابخانه مركزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

محمد رحيم اخوت، محمد مستقيمی‌(راهی)، محمدعلی موسوی فريدنی و حسام‌الدين نبوی‌نژاد در این آیین حضور دارند.

 رونمایی پنجشنبه (٣ اسفند‌ماه) ساعت  ١٧ برگزار می‌شود. 

مركز آفرینش‌های ادبی قلمستان و دفتر تخصصی ادبيات و زبان با همکاری خانه خورشيد در برگزاری این آیین مشارکت داشتند./۹۹۸/پ۲۰۴/ش

ارسال نظرات