۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۵۶۰۷۵
حجت الاسلام ظهیری:

رضایت حضرت زهرا ملاک رضایت خداوند از مؤمنان است

استاد حوزه علمیه قم گفت: کسب رضایت خدا جز با کسب رضایت اهل بیت(ع) و در رأس آنها حضرت زهرا(س) به دست نمی آید.
حجت الاسلام ظهیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ظهیری سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که خشم حضرت زهرا(س) خشم خداوند و غضب حضرت زهرا(س) غضب خداوند است، گفت: علت این موضوع این است که حضرت زهرا(س) تمام زندگی و اعمال خود را برای کسب رضایت الله وقف کرده بود.

وی با بیان این که نه تنها اعمال و رفتار حضرت زهرا(س) بلکه نفس کشیدن و حتی راه رفتن ایشان نیز برای کسب رضایت الله بود، افزود: به همین دلیل است که حضرت زهرا(س) بر هر کس که خشم بگیرد خداوند نیز بر او خشم خواهد گرفت و آزار حضرت زهرا(س) انسان را از بهشت دور کرده و موجب جهنمی شدن انسان می شود.

استاد علميه قم با تأکید بر اين كه مهم ترين توصيه اهل بيت(ع) براساس روايت هاي مختلف به مؤمنان تلاش براي كسب رضايت الله است، گفت: امام حسین(ع) در یک روایت نورانی در این زمینه می فرمایند«طَلَبَ رِضَی النّاسِ بِسَخَطِ اللهِ وَکَلَهُ اللهُ اِلَی النّاسِ یعنی هر کس به بهای نارضایتی خدا، مردم را راضی کند، خداوند او را به مردم وامی گذارد و هرکس برای رضایت خداوند تلاش کند و مردم از او ناراضی باشند خداوند این خلاء را برای او جبران می کند».

حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد: براین اساس تلاش برای کسب رضایت الله باید معیار و ملاک اعمال انسان باشد همانطور که حضرت زهرا(س) در زندگی خود به این شکل عمل کردند.

وی افزود: این حدیث نورانی از رسول خدا(ص) که غضب حضرت زهرا(س) را غضب خداوند عنوان می کند بیانگر این مطلب است که رضایت حضرت زهرا(س) از امت رضایت خداوند را به دنبال دارد بنابراین کسب رضایت خدا جز با کسب رضایت اهل بیت(ع) و در رأس آنها حضرت زهرا(س) به دست نمی آید.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که حضرت زهرا(س) شیعیان و پیروان واقعی خود را کسانی می دانند که براساس سیره و روش اهل بیت(ع) عمل کنند، گفت: بر این اساس هرکس می خواهد رضایت خداوند و رضایت حضرت زهرا(س) که باب کسب رضایت الله هستند را به دست آورد باید مطابق سیره و روش اهل بیت(ع) عمل کند که اعتقاد به ولایت امام علی(ع) نیز از مهم ترین میعارهای عمل به سیره اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام ظهیری ادامه داد: هرکس به دنبال کسب رضایت حضرت زهرا(س) و رضایت خداوند باشند خداوند قلب های مردم را متمایل و مجتمع به او می کند.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند خداوند سه چیز را در سه چیز پنهان کرده است نخست رضایت خود را در اطاعت از خودش مخفی کرده، خشم خود را در معصیتش پنهان کرده و خداوند متعال ولی خود را در میان خلایق مخفی نگه داشته است؛ بنابراین نباید طاعت ها و معصیت ها را کوچک شمرده و نباید مردم را مورد تحقیر قرار دهید زیرا ممکن است کسی را که تحقیر می کنیم از اولیاء الله باشد؛ چرا که اولیاء الله در میان مردم پنهان بوده و مردم آنها را نمی شناسند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات