۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۵۵۶۰۷۱
معاون تهذیب حوزه علمیه تهران مطرح کرد؛

منشور روحانیت؛ مقدمه‌ای برای تربیت طلبه تراز انقلاب

حجت‌الاسلام شاه جعفری با تاکید بر اینکه اجرای منشور روحانیت مقدمه‌ای برای تربیت طلبه تراز انقلاب است، گفت: مهمترین آسیبی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند تبلیغات سوء و گسترده‌ای است که دشمنان علیه حوزه انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران

حجت‌الاسلام غلامرضا شاه جعفری، معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به علما، مراجع، طلاب و حوزه های علمیه گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی و مقدمه ظهور امام عصر(عج) است.

وی افزود: طلاب و روحانیان طلایه داران این انقلاب اسلامی به شمار می‌روند بنابراین حرکت طلاب باید یک حرکت انقلابی باشد.

حجت‌الاسلام شاه جعفری با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان باید از غنای درون برخوردار باشند، ابراز کرد: جامعه حوزوی اگر از غنای درون برخوردار نباشند نمی‌تواند به یک انسان حماسی تبدیل شوند؛ بنابراین پیام حضرت امام در منشور روحانیت دو نکته بسیار مهم را برای حوزویان در پی دارد که یکی از آنها افزایش غنای درون است که با تکیه بر خداوند و تهذیب نفس میسر می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: دیگر اینکه یک انسان تراز انقلابی و یک طلبه حماسی  است که می‌تواند این بار و امانت سنگین جمهوری اسلامی را به سلامت به مقصد برساند و این امانت را به صاحب اصلی تحول دهد.

وی با اشاره به تهدیدها و آسیب‌هایی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، گفت: همه تلاش حوزه‌های علمیه بر آن است تا براساس اندیشه‌های ناب، دقیق، عمیق و ژرف حضرت امام حرکت کرده و با مبانی منشور روحانیت منطبق و مطابق باشند اما تا رسیدن به آن نقطه مطلوب بسیار فاصله است.

حجت‌الاسلام شاه جعفری با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب که فرمودند: حوزه‌های علمیه باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند، عنوان کرد: با توجه به فرمایش معظم له با راه اندازی بسیج اساتید، نخبگان و طلاب با مسؤولیت آیت الله صدیقی در پی تحقق و عملی ساختن مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه هستیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: به طور قطع مهمترین آسیبی که حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند تبلیغات سوء و گسترده‌ای است که دشمنان علیه حوزه‌های انجام می‌دهند تا حوزه‌های علمیه را برخلاف جهت و مسیری که امام راحل برای آنان ترسیم کرده‌اند، منحرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر حوزه علمیه بر اساس تذکرات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب حرکت کند به طور قطع در مسیر منشور روحانیت حضرت امام قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: امروز مهمترین دغدغه حوزه علمیه آن است که بر اساس مصادیق منشور روحانیت عمل کرده و فرمایش معظم له را جامه عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام شاه جعفری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است در سالروز صدور منشور روحانیت با برگزاری تجمع طلاب و روحانیان، فعالیت‌های پژوهشی و سایر اقدامات این پیام تاریخی را پررنگ‌تر کنیم./813/ت302/ب1

ارسال نظرات