۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۵۶۰۶۵
آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

لزوم بهره گیری از معارف اهل بیت

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با اشاره به لزوم بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) تأکید کرد که وجود حضرت زهرا(س) در میان اهل بیت(ع) جایگاه ویژه داشته و ایشان محور همه عالم است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب شهرستان گنبد کاووس با بیان این که باید هرلحظه معرفت خود را به اهل بیت(ع) اضافه کنیم، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) محور وجودی تمام عالم است و در حدیث کسا نیز ایشان محور قرار داده شده است.

وی افزود: روایت داریم در معرفت حضرت فاطمه زهرا(س) و همسر و اولاد ایشان همه عالمیان متحیر هستند و اصلا هریک از انبیای الهی که نسبت به مقام ایشان معرفت بیشتری داشت جایگاه بالاتری پیدا می کرد و به همین جهت حضرت ابراهیم از باعظمت ترین انبیای الهی به شمار می رود چون او معرفت بالایی نسبت به اهل بیت(ع) داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: وجود مبارک ائمه اطهار و محوریت داشتن حضرت زهرا(س) مسأله ای کلیدی است و هرچه معرفت ما نسبت به آنها زیاد شود ارزش خودمان بالاتر می روید و این منتی از سوی آنها بر ما است.

وی با اشاره به این که طلبگی یک نعمت بزرگ از خداوند است، ابراز داشت: حتما باید در این مسیر روش و منش اهل بیت(ع) را داشته باشید و از تهجد و نماز شب نیز غافل نباشید، چراکه در روایت داریم نافله شب باعث محبوبیت انسان نزد خداوند می شود.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی بیان داشت: یکی از مسائلی که علمای گذشته به آن اهمیت زیادی می دادند اقامه نماز شب بود و به همین جهت به مقامات والایی دست پیدا می کردند و شما طلاب حوزه علمیه نیز مواظب باشید که یکی از اسباب موفقیت شما خواندن نماز شب است و اصلا یکی از شروط طلبگی همین مسأله است.

وی تصریح کرد: سعی کنید در زندگی خود همیشه با طهارت باشید چراکه پیامبر گرامی اسلام(ص) سفارش می کردند که همیشه با وضو باشید چون مرگ خبر نمی کند و لحظه ای می آید و اگر انسان چیزی در دست نداشته باشد حداقل با طهارت به پیشگاه خداوند برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که همراهی با خدا موجب رفع حاجات و دنیوی می شود، خاطرنشان کرد: در ایام متعق به حضرت زهرا(س) و نظام جمهوری اسلامی سعی کنید در عمل به فرامین خدا و اهل بیت(ع) همواره کوشا باشید./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات