۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۵۶۰۵۷

دیدار و گفت وگوی وزیر امور خارجه هلند با ولایتی

وزیر امور خارجه هلند امروز با حضور در ساختمان مرکزی دانشگاه ‌آزاد اسلامی با مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل دیدار و گفت وگو کرد.
ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل امروز در دیدار سیخرید کاخ وزیرامورخارجه هلند که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به اینکه ما شاهد روابط خوب و مناسبی بین ایران و کشور هلند هستیم اظهار داشت: دایره روابط بین دو کشور به خصوص در زمینه فرهنگی بسیار خوب بوده و امیدواریم روابط دوجانبه ایران و هلند هرچه سریع‌تر و به صورت ساختاری افزایش داشته باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه ما خاطرات خوبی از موضع‌گیری‌های کشور هلند نسبت اتفاقات مختلف در حمایت از ایران داریم و این موضوع بسیار مهمی برای ما است.

ولایتی تاکید کرد: عمق روابط بین دو کشور ایران و هلند بسیار زیاد است و در چنین شرایطی با وجود چنین نقطه مثبتی در روابط باید نوع همکاری‌ها توسعه یابد.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل یادآور شد: وزیر خارجه هلند باید باتوجه به سوابق خود در سازمان ملل بتواند به عنوان نماینده این سازمان در مسائل لبنان به خوبی در حل و فصل مشکلات و مسائل منطقه کمک کند.

همچنین با اشاره به قدمت روابط بین ایران و هلند اظهار داشت: در سایه این روابط دیرینه امروز دو کشور ایران و هلند باید به توسعه روابط فی ما بین بپردازند.

وی ادامه داد: بنده امروز صبح با دکتر روحانی رییس جمهور ایران نیز دیداری را داشتم و به ایشان نیز تاکید کردم که هلند روابط تاریخی طولانی با ایران داشته و به همین منظور تمام روابط باید در سایه گفت‌وگوها گسترش یابد.

سیخرید کاخ تاکید کرد: امروز توسعه روابط بین دو کشور قطعا در سایه توسعه همکاری‌ها قابل تحقق است، در واقع ما سعی داریم روابط خود با ایران را در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگی و فناوری سازمان‌دهی کنیم.

وزیر خارجه هلند با بیان اینکه ما در روابط خود با ایران به دنبال این هستیم که این روابط گسترش یابد، خاطرنشان کرد: روابط بین دو کشور نیازمند تحول است، در اصل ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم و موثر در منطقه و همچنین جهان برای ما حائز اهمیت است و از این رو باید روابط خود با این کشور را بهبود بخشیم.

وی در پایان گفت: ما نیاز داریم که امروز با ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بپردازیم تا درک بهتری از اتفاقات برای طرفین حاصل شود، در واقع مسائل غرب آسیا بویژه سوریه و یمن باید به بهترین شکل ارزیابی شود./۸۱۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات