۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۵۶۰۵۳
فروردین ۹۷ صورت می گیرد؛

برگزاری نکوداشت صاحب جواهر با حضور اساتید حوزه

معاون علمی فرهنگی مدرسه خاتم الاوصیا(عج) از برگزاری نکوداشت مؤلف کتاب «جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام » آیت الله شیخ محمد حسن نجفی معروف به صاحب جواهر خبر داد.
حجت الاسلام حسین ‌آخوندی

حجت الاسلام حسین آخوندی معاون علمی فرهنگی مدرسه عالی خاتم الاوصیاء (عج) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص برگزاری نکوداشت صاحب جواهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در این مرکز، هماره برگزاری نکوداشت یکی از محوری ترین مباحث و سرفصل ها در فرایند توجه به بحث پژوهش در کنار آموزش است، برآن شدیم تا در سی ام فروردین ماه 97همزمان با یکصدو هفتادوسومین سالروز وفات صاحب جواهر برنامه ای را با حضور و سخنرانی تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه در محل بیت آیت الله حائری  یزدی برگزار کنیم.

حجت الاسلام آخوندی ضمن ابراز امیدواری از تاثیر برگزاری این گونه همایش ها در تعمیق روحیه علم محوری و توجه ویژه به امر پژوهش، گفت: همایش مذکور در واقع پنجمین دوه از مجموعه نکوداشت‌هایی است که از سوی مدرسه عالی خاتم الاوصیاء(عج) اجرا می شود.

وی در خصوص ویژگی های مؤلف افزود: بیان نکات معنوی موجود در زندگی این بزرگواران و ایجاد ارتباط بین وجه همت آنان و معنویتی که آنان را از لحاظ علمی و هم از لحاظ معنوی هماره در اوج قرار می داده از شاخصه هایی است که در روزگار فعلی باید بیشتر بر آن تمرکز داشت.

معاون علمی فرهنگی مدرسه خاتم الاوصیا(عج) بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگر حوزه های علمیه نیازمند بازنگری  در امر توجه  به تراث و شیو‌ه‌های علمای سلف در کنار توجه به رویکردهای جدید می‌باشند و ضرورت تاکید و حساسیت بر این قضایا،  سیر برنامه‌ریزی خاصی را اقتضا می کند.

وی ادامه داد: شیخ محمد حسن نجفی نگارش کتاب را ــ که در واقع به نوعی دایرة المعارف فقه شیعه از ابتدا تا زمان مولف بوده است ــ  از بیست و پنج سالگی شروع کرد و آن را در مدت سی و دو سال به اتمام رسانید.

قابل ذکر است، تاکنون نکوداشت های متعددی در این مدرسه برگزار شده که از آن جمله می توان به برگزاری نکوداشت شیخ اعظم انصاری در دو نوبت،  نکوداشت مرحوم آخوند خراسانی و آیین نکوداشت آیت الله حائری یزدی اشاره کرد. /۹۲۴/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات