۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۵۵۶۰۵۲
آذری جهرمی:

خبر گرانی تعرفه اینترنت و تلفن همراه صحت ندارد | با پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم برخورد می‌کنیم

وزیر ارتباطات در خصوص گرانی تعرفه اینترنت و تلفن همراه گفت: خبر گرانی تعرفه اینترنت و موبایل صحت ندارد، هرکسی هم گزارشی در این زمینه ارائه کند آن را بررسی می‌کنیم.
جهرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد برخورد با پیامک‌های تبلیغاتی گفت: بسیاری از پیامک‌های تبلیغاتی برای شخص بنده آزار دهنده است و قطعا برای مردم هم به همین شکل است، در واقع تعدای از پیامک‌ها مزاحم سایر پیامک‌هایی هستند که با هدف کسب و کار به صورت منطقه‌ای شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به خاطر هزینه‌های بالا صدا و سیما و عدم وقت صدا و سیما برای همه تبلیغ‌ها از سرویس پیامک استفاده می‌کنند زیرا امکان استفاده از صدا و سیما وجود ندارد، از سوی دیگر هزینه بیلبوردهای تبلیغاتی نیز بالا  ضمنا تعداد آنها هم محدود است، بنابراین افراد به سوی فضای مجازی سوق داده می‌شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: امروز بسیاری از افراد برای کسب و کار خود در فضای مجازی هزینه می‌کنند و به دنبال جذب فالوور نیز هستند که گاها برای این کار دست به ابزارهای غیرشرعی و اخلاقی نیز می‌زنند، در این میان پیش‌بینی ما بر این است که سه هزار میلیارد تومان هزینه تبلیغات در فضای مجازی صرف می‌شود که نیاز داریم برای این کار یک کانال تشکیل دهیم که کارهای آن در حال انجام است.

آذری جهرمی یادآور شد: براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات شیوه جدید و قانونی تبلیغ کردن مشخص شده است، این مصوبه امروز ابلاغ می‌شود تا اپراتورها براساس آن کار تبلیغی انجام دهند و ما برخورد با کسانی که خارج از این چارچوب تبلیغ می‌کنند را تشدید خواهیم کرد.

وی در خصوص «سامانه 195» افزود: این سامانه برای گزارش پیامک‌های مزاحم است که با توجه به تبلیغات مزاحمی که مردم گزارش می‌کنند با آنها برخورد خواهیم کرد و آنها را مسدود می‌کنیم ولی با این وجود این تبلیغات مثل قارچ رشد کردند، باز هم ما سعی کردیم که نظارت را بالا برده و به این نتیجه رسیدیم که اپراتورها شماره‌ها را در اختیار ما بگذارند تا با آنها برخورد کنیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: البته امروز افرادی که برای دریافت خدمات به مجموعه‌های خدماتی شهری مراجعه می‌کنند شماره آنها گرفته می‌شود و سپس بانک اطلاعاتی را رسما به مرکز تبلیغاتی می‌فروشند، به همین منظور باید برای این وضعیت مقرراتی وضع شود، زیرا این سه هزار میلیارد اگر ساماندهی نشود و به هر سویی بدون چارچوب خاصی برود نابودکننده خواهد بود و باید در خصوص این پیامک‌ها یک کار ایجابی انجام شود.

آذری جهرمی در مورد افزایش تعرفه‌های اینترنت خانگی و موبایل نیز تصریح کرد: در مورد این موضوع هیچ گزارش یا مصوبه‌ای که گرانی را اعلام کند نداشته‌ایم، البته در خصوص اینترنت خانگی یک مصوبه داشتیم که مربوط به تعویض مودم و به دنبال آن کاهش درآمد شرکت‌های حوزه ارائه دهنده بوده‌ایم که به موجب آن با کاهش تعرفه و پرداختی مصرف‌کننده‌ها روبرو می‌شویم.

وی ادامه داد: بدانید که خبر گرانی تعرفه اینترنت و موبایل صحت ندارد، هرکسی هم گزارشی در این زمینه ارائه کند آن را بررسی می‌کنیم، البته اعلام شده است که برای برخی از هموطنان دوبار قبض موبایل صادر شده است که این به معنای گرانی تعرفه نیست که با این موضوع هم در صورت گزارش برخورد صورت می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به پیش‌نویس طرح اعتبار 500 میلیارد تومانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا، تصریح کرد: در این زمینه در حال نهایی کردن لیست‌ها هستیم و تلاش ما براین است که تا پایان هفته آینده اعلام کنیم که متقاضیان از چه طریقی می‌توانند این کسب و کارها را انجام دهند.

آذری جهرمی در مورد حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی بیان داشت: برای این کار دائما جلساتی را برگزار می‌کنیم که براساس گزارشاتی ارائه شده در جلسات نشان می‌دهد که در شرایط خوبی هستیم، البته مرکز ملی فضای مجازی نیز جلساتی را جداگانه برگزار کرده و به این موضوع پرداخته است.

وی عنوان کرد: ما در این راستا مکاتباتی با دستگاه‌های مرتبط همچون وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، صداوسیما و دادستانی کل کشور داشته‌ایم، همچنین در بعد مسائل فنی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های مرتبط اقدامات خوبی داشتند و در این راستا ظرفیت‌های خود را بالا برده و با جدید این موضوع را پیگیری می‌کنند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: خوشبختانه طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده است عملکرد این دستگاه‌ها بهبود پیدا کرده است، امیداوریم هرچه سریع‌تر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در این راستا تهیه کنیم./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات