۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۰۴۴
واعظی خبر داد؛

دستور رییس جمهور برای پیگیری حادثه پاسداران تهران و سانحه هوایی

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: امروز در جلسه هیات دولت دو موضوع اخیر یعنی حادثه هوایی هواپیما تهران به یاسوج و اتفاقات دو روز گذشته خیابان پاسداران بررسی شد و رییس جمهور دستورات لازم را در هر دو مورد صادر کردند.
واعظی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آنچه امروز در جلسه دولت گذشت گفت: امروز در جلسه دولت دو موضوع بررسی که نخست مساله خیابان پاسداران بود که در این راستا رییس جمهور و اعضای دولت از اقدامات نیروی انتظامی، بسیج و به خصوص فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ تشکر و قدردانی کردند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وزارت اطلاعات، وزارت کشور، نیروی انتظامی و بسیج با مدارا با این موضوع برخورد کردند، اما متاسفانه در جریان این اتفاقات سه تن از مأموران نیروی انتظامی و دو نفر از بسیج به شهادت رسیدند و بسیاری از ماموران امنیتی و انتظامی نیز مجروح شدند ولی با این وجود خویشتن‌داری در ذیل برنامه‌ها بوده است.

واعظی تاکید کرد: دولت با خانواده شهدای این حادثه ابراز همدردی خواهد داشت و رییس جمهور نیز دستور دادند که در اسرع وقت به وضعیت زخمی‌شدگان این حادثه رسیدگی‌های لازم صورت گیرد.

رییس دفتر رییس‌جمهور یادآور شد: موضوع دیگری که امروز در دولت مورد بررسی قرار گرفت مساله سانحه هوایی بود، رییس جمهور بعد از بررسی زاویای مختلف این حادثه دستور دادند که به خانواده تمامی جانباختگان سرکشی و به وضعیت آنها رسیدگی شود، ضمنا رییس جمهور دستور دادند که اقدامات لازم برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین مسائل تلخی برای هموطنان نباشیم.

وی در مورد انتقاد به وزیر راه و مدیریت او نیز افزود: بحث هواپیمایی یک موضوع کاملا فنی است و روال خاص خود را دارد و در شرایط فعلی باید این موضوع با جدیت بررسی شود و از طریق جعبه سیاه هواپیما متوجه موضوع حادثه بشویم، خوشبختانه یک گروه هفت نفره فرانسوی به ایران آمدند تا جعبه سیاه را بررسی کنند.

واعظی تصریح کرد: امروز وقتی این نیست که پیش‌بینی کنیم کدام عوامل این حادثه را رقم زده است بلکه با مستندات و بررسی مسائل فنی پاسخگو باشیم، مردم ما بدانند که بعد از مشخص شدن فرد مقصر در این حادثه به دستور رییس جمهور قطعا برخورد لازم با او صورت خواهد گرفت، فعلا باید به مساله خود هواپیما پرداخت و مسائل حاشیه‌ای نظیر استیضاح یا استعفا را باید کنار بگذاریم.

رییس دفتر رییس‌جمهور در مورد امنیت هوایی سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد: قطعا یکی از دغدغه‌های ما در دولت تامین امنیت مردم در سفرها و همچنین مسائل امنیتی است، متاسفانه امسال از منظر بلایای طبیعی و اتفاقات تلخ سال خوبی نبود، زیرا ما با حوادثی همچون سیل، خشکسالی و زلزله دست و پنجه نرم کردیم و ما هم بابت این اتفاقات نگران هستیم و باید دعا کرد که این اتفاقات کاهش پیدا کند.

واعظی با یبان اینکه دستورالعمل‌های لازم برای تامین امنیت سفرهای نوروزی صادر شده است، توضیح داد: برای تامین امنیت سفرهای نوروزی قرار شد کمیته‌ای این مسائل را دنبال کند، بنابراین مردم اطمینان خاطر داشته باشند که به اندازه امکاناتی که در دست همه ارگان‌ها و دستگاه‌های مسؤول وجود دارد تلاش می‌کنیم که مردم تعطیلات خوبی را همراه با آرامش پشت سر بگذارند.

وی در خصوص وضعیت تامین بازار شب عید گفت: دولت تصمیم دارد که کالاهایی که مورد نیاز مردم است برای آغاز سال به اندازه کافی ذخیره کند تا مردم در ایام نوروز با مشکل تهیه کالا یا افزایش قیمت مواجه نباشند./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات