۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۶۰۳۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

شرط دریافت الطاف و رحمت الهی سعه صدر است

حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی شرط دریافت الطاف و رحمت الهی را سعه صدر دانست و گفت: نبود سعه صدر در وجود آدمی تمام تلاش ها و زحمات را از بین خواهد برد.
فیض آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی صبح امروز در سخنرانی در جمع طلاب مدرسه علمیه منتظر المهدی گفت: آسیب ها ما را از رسیدن به اهداف باز می دارند. باید آسیب هایی که یک طلبه را تهدید می کند شناسایی کنیم و تا دیر نشده است به رفع آنان همت گماریم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به نظم گریزی به عنوان یکی از آسیب های فعالیت علمی افزود: اگر نظم نباشد قطعا و یقینا انسان موفق نخواهد شد. علما و اساتید بزرگ در هر شرایطی نظم علمی خود را رعایت می کردند. 

وی اتلاف وقت و قانون گریزی را از دیگر آفات علم اندوزی دانست و خاطر نشان کرد: عدم طراحی نقشه راه موجب خواهد شد که وقت و انرژی ما اتلاف شود و ندانیم که کجا هستیم و به کجا خواهیم رفت.

حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی با بیان کم توجهی به حقوق دیگران به عنوان یکی از تهدیدات دوران طلبگی و علم اندوزی تصریح کرد: عدم رعایت حقوق دیگران از جمله هم اتاقی ها موجب خسارت دیدن در آینده خواهد شد. باید خود را موظف کنیم تا حقوق دیگران را به طور کامل رعایت کنیم.

مدیر مدرسه آیت الله خویی با اشاره به آداب دعا کردن افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند «راه های نجات و نابودی خود را قبل از دعا کردن بشناس تا قبل از آنکه از خدا آنان را بخواهی متوجه شوی که کدام موجب هلاکت و کدام موجب رستگاری تو است» بعضی اموال و مقام هایی که از خداوند می خواهیم چه بسا موجب هلاکت ما شود.

وی خاطر نشان کرد: حضرت موسی ابن جعفر(ع) در سفارشی به هشام ابن حکم فرمودند: «همچو غربال مباش! همانند وقتی که حکمت را از دهانتان خارج می کنید در حالی که ناخالصی ها و غل و غش ها در سینه تان باقی است» بسیاری از علما مشهور و زبانزد مردم بودند اما به علت عمل نکردن و یا فاسد شدن اعمال شان با عاقبتی بد از دنیا رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین فیض آبادی با بیان اینکه وجود سعه صدر در طلاب و روحانیان امری ضروری است اظهار کرد: حضرت موسی(ع) از خداوند درخواست سعه صدر کرد تا تمامی تلاش ها و زحماتش با لحظه ای عصبانیت به هدر نرود. دریافت الطاف و رحمت های الهی نیازمند سعه صدر فراوان است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به نفاق به عنوان یکی از آسیب های رشد آدمی و جامعه افزود: اهل نفاق بسیار زیبا سخن می گویند اما دارای تقوای الهی نمی باشند و همین امر موجب ایجاد انحراف در میان مسلمانان می شود.

وی رفتار صحیح را یکی از ضرورت های اخلاقی طلاب دانست و خاطر نشان کرد: رفتار خوب و ادب طلاب و روحانیان تاثیر فراوانی بر مردم دارد. چرا که ۷۰ درصد راه یادگیری آنان از طریق چشم است و گفتار و موعظه  نیک بدون عمل نتیجه عکس خواهد داد./861/پ202/ب1

ارسال نظرات