۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۵۵۹۹۷
ولایتی در جمع خبرنگاران:

هركشوری باید توسط مردم خود آن کشور اداره شود

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل گفت: امروز روابط دوجانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اسپانیا رو به افزایش است.
ولایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل در حاشیه دیدار خود با وزیر خارجه اسپانیا در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز خود گفت: روابط بین دو كشور ایران و اسپانیا به حدود ٥٠٠سال پیش برمی گردد و از قدمت دیرینه ای برخوردار است، در واقع اسپانیا نیز یكی از قدیمی ترین كشورهای اروپایی در روابط با ایران است.

وی ادامه داد: روابط بین ایران و اسپانیا در بسیاری از موارد مثبت بوده است و امروز هم روابط ما در شرایط بسیار متفاوت است و امروز هم در جهت گفت و گوی سازنده هستیم.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل تاكید كرد: خوشبختانه بعد از انقلاب ما شاهد موضع گیری های مثبت اسپانیا در خصوص ایران بوده ایم، در این جلسه هم در خصوص توسعه روابط دوجانبه بین دو كشور و همكاری های مشترك برای ایجاد صلح در منطقه غرب آسیا موضوعاتی مطرح شد.

ولایتی یادآور شد: در این جلسه هردو كشور معتقد بودند كه هركشوری باید توسط مردم خود آن کشور اداره شود و حكومت های مردمی بدون حضور و دخالت بیگانگان اداره شود، امروز مردم یمن دچار مشكلات زیادی از جمله معیشت هستند كه این اتفاقات ناشی از جنگ است، امروز یمن باید از فشار جنگ بیرون بیاید زیرا آنها سخت در محاصره و تحمیل مشكلات هستند.

وی در پایان گفت: امروز هم روابط دوجانبه و توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و اسپانیا رو به افزایش است./٨١٦/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات