۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۹۹۱
امام جمعه دامغان:

زندگی فاطمه زهرا الگوی کامل حیات قرآنی است

امام جمعه دامغان گفت: زهرای اطهر(س) با توسل و توکل و اتکا کامل به قدرت لایزال الهی زیست و از این رو زندگی نورانی آن حضرت الگوی کامل حیات قرآنی است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در مراسم عزاداری ایام فاطمیه به میزبانی حسینیه روستای وامرزان شهرستان دامغان ضمن تسلیت این ایام و ذکر فضائل شخصیت نورانی حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: بهترین راه و وسیله ارتباط بین خالق و مخلوق، بین مؤمنان با خداوند متعال اهل بیت و ائمه اطهار(ع) به‌ویژه وجود بابرکت حضرت انسیه حورا(س) است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه هرکس به وجود پرفضیلت حضرت فاطمه(س) متوسل شود ناامید از درگاه خداوند برنمی گردد، خاطرنشان کرد: توسل و توکل و اتکا کامل دخت نبی مکرم اسلام و حضرت امام علی(ع) به قدرت لایزال الهی آنها را به الگوهای بی نظیر در حوزه شخصیت فردی و خانواده اسلامی بدل کرد.

وی با اشاره به برخی فضائل اخلاقی حضرت صدیقه کبری(س)، سیره عملی آن حضرت را بهترین اسوه برای زنان عالم عنوان و اضافه کرد: شیعه ای که علی و فاطمه(س) را دارد گره در کارش معنی ندارد، زهرا یعنی درخشنده، بانویی که وقتی در محراب نماز می‌ایستاد افلاکیان از نور وجود او بهره‌مند می شدند و عرشیان برای او همچون مریم مقدس از بهشت طعام می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه(س) نه تنها محل رجوع و توسل مؤمنان و مؤمنات است بلکه خود در بیانی شریف فرموده اند که وقتی در قیامت محشور شوم گناهکاران امت رسول الله را شفاعت خواهم کرد، آن حضرت برای دنیای ما الگویی کامل از زندگی قرآنی ارائه کرده و در آخرت نیز محبان اهل بیت(ع) از شفاعت حضرتش بهره‌مند خواهند شد.

امام جمعه دامغان صبر و بردباری، مردم داری، ساده زیستی، حق طلبی و ولایتمداری را از مهمترین شاخصه‌های رفتاری و سیره عملی حضرت زهرا(س) عنوان کرد و افزود: کسانی که به این وجود بابرکت و بی نظیر عالم خلقت ظلم های فراوان روا داشتند بی تردید بویی از اعتقاد به اسلام ناب نبرده بودند./977//۲۰۴/خ

ارسال نظرات