۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۵۵۹۸۷
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

دشمن در فضای مجازی به دنبال تزلزل خانواده است

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: امروز مهمترین هدف شیطان و دشمنان ما از طریق فضای مجازی گسست پیوند خانواده‌ها است چراکه اگر جامعه‌ای دچار فروپاشی شد دیگر سربازی برای ولی خدا تربیت نمی‌شود.
عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، گفت: در روایات متعددی وارد شده که قبل از ظهور یک دوران حیرت و سردرگمی برای مومنان به وجود خواهد آمد.

وی افزود: دراین دوران شیطان و جنود ابلیس به مومنان حمله می‌کنند که ارزش‌های دینی و اخلاقی را از آنها بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امروز فریب شیاطین افزایش یافته است، عنوان کرد: شیطان تخیل نیست موجودی حقیقی است که با ترفندهای مختلف علیه مومنان لشکرکشی می‌کند چراکه می‌داند با آمدن امام زمان(عج) نابود خواهد شد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شیطان با لشکریان خود با تمام قوا به مومنان حمله می‌کنند، امروز مهمترین هدف شیطان خانواده‌ها هستند چراکه اگر جامعه‌ای دچار فروپاشی شد دیگر سربازی برای ولی خدا تربیت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های شیاطین در آخرالزمان متوجه خانواده‌ها است، ابراز کرد: طلاق، عاق کردن و قطع رحم زیاد می‌شود، پیوند زن و شوهر، پدر و مادر و فرزندان اعضا فامیل سست می‌شود، متاسفانه امروز در برخی شهرهای بزرگ از هر ده ازدواج سه یا چهار ازدواج منجر به طلاق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه امروز فضای مجازی یا شبکه‌های اجتماعی از ابزار فریب شیطان است، گفت: به واسطه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی میانگین مصاحبت افراد خانواده شبانه روز ۱۵ دقیقه شده است در واقع اعضای یک خانواده کنار هم هستند اما با هم نیستند و این آفت و آسیب بزرگی برای خانواده‌ها است، شاید نشود آن را حذف کرد اما باید کنترل و‌مدیریت شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید فضای مجازی مدیریت شود تا تهدید آن به فرصت تبدیل شود، تصریح کرد: امروز در کنار پدر و مادر رقیب تربیتی پیدا شده و آن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است، دشمن از این طریق به خانه‌های ما وارد شده و یک نوع تربیت پنهان را دنبال می‌کند، خسارت این نوع تربیت صرفا در دوستی‌های ناباب، از بین رفتن ساعت‌ها و عمر جوانان یا ضررهای روحی و جسمی نیست بلکه خطر اصلی آن تربیت اخلاقی ناهنجار و چه بسا دین جدیدی است که دشمن به جوانان ما القا می‌کند.

وی افزود: زمانیکه رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند برای جلوگیری از این مشکلات بود، ما باید از مدیران ارشد این شورا که افراد متخصص هستند مطالبه مردمی صورت گیرد که در این زمینه مدیریت درست داشته باشند، چراکه شیطان و لشکر او شبانه روز به مومنان حمله می‌کنند، اینکه شورا جلسات را با فاصله زمانی زیاد تشکیل می‌دهد آن هم با اختلاف نظر مشخص است که آثاری در جامعه دیده نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی خطاب به خانواده‎ها که سنگر خانه را با صمیمیت محکم کنید، گفت: در خانه و خانواده با کارهای بسیار ساده می‌توان عبادت انجام داد، پیامبر(ص) فرمودند اگر مردی با همسر خود بنشیند پیش خدا از اعتکاف در مسجدالنبی بهتر است، خدمت به خانواده کفاره گناهان کببره است و غضب خدا را خاموش می‌کند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند بچه‌های خود را زیاد ببوسید برای هر بوسه ۵۰۰ سال عبادت نوشته می‌شود، در خانواده به یکدیگر هدیه بدهید که در روز قیامت خداوند شما را خوشخال خواهد کرد.

وی افزود: همه روایات وارد برای تحکیم وحدت در خانواده است ک سرباز برای دین خدا تربیت شود، زن خانه دار محور وحدت در خانه است، اما متاسفانه فرهنگ مادی امروز دنیا ملاک ارزشمندی را سودآوری زنان دانسته و خانه‌داری را کم‌ارزش و کم رنگ جلوه می‌دهد  در حالیکه در فرهنگ دینی خانه محل عبادت زن است و زن خانه دار ارزشی غیرقابل وصف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی گفت: خانه محل عبادت، ریاضت، صبر، مدارا و گذشت شما است، پیامبر(ص) زاهدترین فرد در عالم وجود بودند اما بیشترین خدمت را به خانواده خود داشتند.

وی با اشاره به این آیه قرآن کریم که چه بسا انسان از چیزی خوشش نیاید اما خیر او در آن باشد، ابراز کرد: در منزل همسران باید طبیب و پرستار یکدیگر باشند، اگر چیز ناپسندی از همسر خود دیدید فوری از یکدیگر جدا نشوید چه بسا که برای شما در آن خیری باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امیرمومنان امام علی(ع) و‌حضرت زهرا(س) بسیار به یکدیگر احترام می گذاشتند، حضرت زهرا(س) در خانه بسیار بانشاط بودند، در خانهای که بزرگترها به همدیگر احترام بگذارند فرزندان هم به والدین احترام می‌گذارند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات