۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۵۵۹۷۷
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

دشمن از ناآگاهی جامعه برای ایجاد شبهه و تردید استفاده می‌کند

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که دشمنان شبهات قدیمی که بارها پاسخ داده شده است را با ظاهری جدید پرورش می دهند، گفت: دشمن از ناآگاهی جامعه سوء استفاده می کند.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه سه شنبه شب در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت زهرا(س) که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری عمل مسؤولان و عالمان در جامعه گفت: اگر می خواهیم مردم را به معنویات و دین علاقهمند کنیم باید عمل کرد.

وی افزود: مردم باید احساس کنند که مسؤولان و روحانیت به آنچه می گویند عامل هستند عالم برای اثرگذاری بر جامعه و مخاطب خود باید عامل باشد چرا که در طول تاریخ عالمان وارسته سبب اصلاح زندگی مردم شدند و دنبال خیرخواهی مردم بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که علما طبیب جامعه هستند، اظهار داشت: اگر خدایی نکرده عالمی گمراه باشد جامعه را تباه می کند، برخی به دلیل جهالت به جای راهنمایی مردم سبب گمراهی می شوند مانند برخورد زشت برهی به ظاهر مقدسان که سبب زده شدن جوانان از مسجد و محافل مذهبی می شود.

وی با اشاره به وظیفه افراد تاجر در جامعه اسلامی ادامه داد: اگر کسانی که دنبال درآمد هستند امین نباشند اعتمادها و امانت از بین می رود به عنوان مثال رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که تولید داخلی باید تقویت شود و مردم از اجناس خارجی استفاده نکنند اما چون افراد داخل اهتمام لازم را ندارد این فرمایش به خوبی عملی نمی شود؛ متاسفانه امروزه به دلیل برخی رفتارهای نادرست اعتمادها سلب شده است.

آیت الله استادی با بیان این که در جامعه اسلامی مسؤولان و حکام باید به فکر مردم باشند، ابراز داشت: علما نیز باید نسبت به هدایت مردم دغدغه داشته باشند؛ جامعه اسلامی باید بازار‌ خود را داشته باشد نه این که مانند دیگران باشد و خیانت صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اداره، مدیران، مسؤولان و نهادهای جامعه اسلامی باید بر اساس دستورات اسلامی حرکت کنند، بر اساس روایت قوام دین و دنیا در یک جامعه به وجود عالمانی عامل است که به فکر روشن کردن و هدایت مردم باشند و الا فقط علم دردی دوا نمی کند، اگر هم علم کسب شد باید همراه با عمل باشد، در چنین جامعه ای جاهل هم باید به فکر یاد گرفتن باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر اعتقادات راسخ و محکم باشد دشمن نمی تواند کاری کند چرا که امروز دشمن از ناآگاهی جامعه سوء استفاده می کند و شبهات قدیمی را که بارها پاسخ داده شود با ظاهری جدید پرورش می دهند.

وی با اشاره به وظیفه اغنیا در جامعه اسلامی اضافه کرد: اغنیا در جامعه اسلامی خود نباید از دادن مازاد دارایی خود برای افراد فقیر بخل کند، اگر ثروتمندان به وظیفه خود عمل کنند دشمنی های داخلی از بین می رود و فاصله ها را کاهش خواهد داد؛ فقرای جامعه نیز نباید فقر خود را بهانه هر کاری کنند و نباید به دلیل نداشتن دین خود را بفروشند.

آیت الله استادی با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه است، گفت: برای اصلاح جامعه همه باید به فکر باشند تا صلاح عمومی پیدا شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات