۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۹۳۲
آیت الله مکارم شیرازی:

تقویت مجالس اهل بیت پایه های شیعه و انقلاب را محکم تر می کند | زندگی حضرت زهرا سرمشق امروز جامعه باشد

حضرت آیت الله مکارم تقویت مجالس اهل بیت(ع) را سبب مستحکم تر شدن پایه های انقلاب دانست و گفت: این مراسمات سبب تقویت انقلاب اسلامی می شوند از این رو ضد انقلاب اصرار دارند که مراسمات ائمه(ع) کمرنگ باشد.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با تسلیت سالروز شهادت بزرگ بانوی اسلام گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که مراسم عزاداری و اعیاد مذهبی پررنگ تر شد، ایام شهادت بانوی اسلام در قم و جاهای دیگر در قبل از انقلاب بسیار کمرنگ تر از امروز بود اما بعد از انقلاب عاشورا، اربعین و فاطمیه پررنگ شد.

وی افزود: این مراسمات پایه های مذهب شیعه را محکم تر می کند و سبب می شود که نام شیعه گسترش پیدا کند، اربعین، عاشورا و سوگواری حضرت زهرا(س) به یقین سبب محکم شدن پایه های مذهب شده و بین قشرهای شیعیان وحدت ایجاد می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این مراسمات می تواند سبب پرورش عقاید و برنامه های عملی و اخلاقی شود، اظهار داشت: در این مراسمات غیرمسلمانان نیز متوجه اسلام می شوند مانند مراسم عاشورا، اربعین و حضرت زهرا(س) که غیر مسلمین هم در آن شرکت کرده و حضور پیدا می کنند.

وی تقویت مراسمات مربوط به اهل بیت(ع) را سبب مستحکم تر شدن پایه های انقلاب دانست و ادامه داد: انقلاب این مراسمات را پررنگ کرد و این مراسمات سبب تقویت انقلاب اسلامی می شوند از این رو ضد انقلاب اصرار دارند که مراسمات ائمه(ع) کمرنگ باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ده ها روایت از کتب اهل سنت درباره فضائل حضرت زهرا(س) وجود دارد، اظهار داشت: پیامبر در روایاتی فرمودند که حضرت زهرا(س) بزرگ بانوی زنان عالم و زنان با ایمان هستند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) زندگی ساده ای داشتند که باید سرمشق امروز ما باشد، اداره مشروع زندگی سنگین نیست اما اگر زندگی پر زرق و برق شد و مسابقه در ثروت باشد اوضاع تغییر می کند و خط قرمزها شکسته می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عزاداری ها جای خود است اما زندگی اهل بیت(ع) باید الگوی مسلمین و شیعیان باشد، حضرت بسیار به مسأله حجاب اهمیت می دادند اما امروز برخی اصرار می کنند که چرا حجاب اجباری است مگر اسلام اجبار دارد؟ این یعنی معنای اجبار را متوجه نمی شوند، وقتی حجاب واجب شد و کسی آن را زیرپا گذاشت موضوع نهی از منکر است نه اجبار، اگر کسی قانون را بشکند باید نهی از منکر شود.

وی اضافه کرد: یک مرحله از نهی از منکر با بیان توسط مردم انجام می شود مراتب بالاتر باید از سوی حکومت باشد، برخی با رفتارهایی دهن کجی به اسلام و انقلاب می کنند، نمی توان گفت که گناه ها آزاد باشد چرا که هر دینی خط قرمز دارد حتی بی دین ها نیز خط قرمزهایی دارند، آیا می توان سرقت و مخدر و رشوه خواری را آزاد گذاشت؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برداشته شدن حجاب را منشأ مفاسد بسیاری در جامعه دانست و گفت: در برخی از کشورهای اسلامی که شاهد آزادی حجاب بودیم مفاسد بسیاری بر آن مترتب شد، گاهی می گویند در کجای قرآن به حجاب اشاره شده است؟ اولا آیات متعددی درباره آن در قرآن وجود دارد و ثانیا برخی احکام در روایات بیان شده است.

وی افزود: مسأله حجاب بین تمام مذاهب اسلامی اجماعی است، افرادی که کارشناس نیستند باید به کارشناس مراجعه کنند، تمام علمای اسلام تأکید می کنند که حجاب واجب است؛ امروز مسأله حجاب از صورت یک حکم فرعی اسلام بیرون آمده و به نظام جمهوری اسلامی گره خورده است و دشمنان می گویند که اگر این حجاب با رفتارهایی برداشته شود نظام را تضعیف می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در مجالس حضرت زهرا باید فضائل ایشان بیان شود، ابراز داشت: باید ویژگی های عالی ایشان الگوی شیعیان باشد، در زمانی زندگی می کنیم که فضای مجازی زندگی ها را متزلزل کرده است و در چنین فضایی که نسل جوان در خطر هستند باید بیشتر با پیشوایان آشنایی وجود داشته باشد و خانواده ها نیز مراقبت لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: آموزش و پروش، دانشگاه و صداوسیما باید مراقب جوانان باشند و مسؤولان باید جلوی فضای آلوده را گرفته و فضایی سالم در اختیار بگذارند، امروز فضای آلوده خانواده را متلاشی کرده و دشمنان سوء استفاده می کنند، باید کاری کرد که فضا سالم باشد و در اختیار جامعه قرار گیرد و در این مسیر و در قبال جوانان همه مسؤولیت دارند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات