۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۹۱۸
آیت الله طبسی مطرح کرد؛

ضرورت الگوگیری طلاب از سیره ائمه اطهار

استاد حوزه علمیه بر ضرورت توجه به امام معصوم(ع) و لزوم اهتمام به همراهی با زندگی و سیره ایشان، تأکید کرد و گفت: در این میان بیشتر از هر کسی، یک طلبه باید مراقبت کند که رفتار و گفتاری نداشته باشد که سبب رنجش ائمه اطهار(ع) شود.
طبسی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله نجم الدین طبسی استاد حوزه علمیه قم، در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) در مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) مشهد، ابتدا درباره توجه به امام معصوم(ع) و لزوم اهتمام به همراهی با زندگی و سیره ایشان، تأکید کرد: در این میان بیشتر از هر کسی، یک طلبه باید مراقبت کند که رفتار و گفتاری نداشته باشد که قلب امام زمان(عج) را بشکند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: جسارت به حضرت فاطمه(س) بر سر منبر واقعا جای سؤال دارد. این اتفاق در حالی می افتاد که پیامبر(ص) بارها بر در بیت امیرمومنان(ع) و حضرت زهرا(س) وارد می شدند و سلام می دادند و آیه «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا» را قرائت می فرمودند تا دیگران بشنوند.

وی با تأکید بر این که نسبت به حدیث غدیر و فضایل حضرت فاطمه(س) از سوی غیر شیعه کم توجهی شده است، اظهار کرد: اگر پیامبر(ص) در طول عمر شریف دخترشان در یک روز و یا حتی در یک هفته و یا یک ماه و شاید حتی در یک سال، یک حدیث بیان فرموده باشند، باید احادیثی بسیار مهم از ایشان در کتاب های اسلامی باشد، ولی محدثان غیر شیعی این امر را انجام نداده اند و یا سند آن را ضعیف دانسته اند؛ در حالی که این طور نیست.

آیت الله طبسی در ادامه با اشاره به سلامی که برای حضرت صدیقه طاهره(س) از سوی سید طاووس نقل شده است، خاطر نشان کرد: طوری به منزل امیرمومنان(ع) هجوم آوردند که حضرت زهرا(س) صدمه دیدند و بسیار ضعیف شدند.

وی به ماجرای عذرخواهی از حضرت صدیقه کبری(س) توسط کسانی که در هجوم به خانه امیرمومنان(ع) شرکت داشتند، اشاره و خاطر نشان کرد: اگر کاری که انجام دادند، شرعی و درست بوده است، چرا عذرخواهی کردند؟

 استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت فاطمه(س) به واسطه فرمایش حضرت علی(ع) آنان را به منزل راه دادند و در عین حال از این افراد روی برگرداندند.

در این مراسم، مدیر حوزه علمیه خراسان، دبیر و تعدادی از اعضای شورای عالی و اساتید این حوزه و نیز استاندار خراسان رضوی حضور داشتند که پس از پایان به خیل عظیم عزاداران فاطمی و تشییع کنندگان شهیدان گمنام پیوستند./۸۲۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات