۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۵۵۹۱۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

شخصیت حضرت زهرا الگویی برای همگان است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برای انسان ها هستند که بعد طبیعی شخصیت ایشان قابل الگوگیری برای همگان است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عبدخدایی نماینده مجلس خبرگان رهبری، شامگاه دوشنبه در مراسم شب شهادت حضرت زهرا(س) که در محل حسینیه امام خامنه ای اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اعمال انسان ها گواهی بر شخصیت آن هاست و اگر کسی رفتار شایسته ای دارد، نشانگر پاکی قلب اوست. برخی منشأ رفتار انسان را وراثت می دانند و معتقدند خوبی های افراد ناشی از رفتار خوب والدین آن ها بوده است و برخی طبیعت را دارای اثر اصلی روی رفتار انسان قلمداد می کنند؛ در حالی که منشأ اصلی رفتار انسان، اختیار اوست و خود انسان باید کار خیر انجام دهد؛ هر چند شخصیت او از وراثت و طبیعت نیز تأثیر می پذیرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انسان باید به گونه ای زندگی کند که هرچه بر عمرش افزوده می شود، پاک تر و خوش باطن تر شود؛ نه این که با افزایش سن بر بار گناهان خود بیفزاید. شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیتی الگویی برای انسان ها هستند که بعد طبیعی شخصیت ایشان قابل الگوگیری برای همگان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان یک بانوی مجاهد در کنار پیامبر(ص) و امیرمؤمنان حضور داشتند و بارها ناظر بودند که همسرشان با پیکر پر از زخم از جنگ بازگشته است. ایشان همگام با پیامبر(ص) حرکت کرد و در 18 سال عمر مبارک شان به گونه ای رشد پیدا کردند که در تمام ابعاد، نظیر نداشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با بیان این که یکی از برجسته ترین ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) ایثار و گذشت آن حضرت بود، خاطرنشان کرد: آیا در تاریخ می توان تازه عروسی را جز حضرت زهرا(س) معرفی کرد که لباس عروسی خود را به نیازمند ببخشد و با لباس معمولی به منزل شوهر برود؟

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بعد علمی شخصیت حضرت زهرا(س) یادآور شد: شخصی خدمت حضرت زهرا(س) رسید و 10 مسأله را از آن حضرت سؤال کرد و حضرت به او پاسخ دادند. آن شخص احساس کرد حضرت زهرا(س) خسته شده اند؛ اما حضرت با محبت هرچه تمام تر فرمودند «من از پدرم شنیدم که فرمود خداوند متعال اجر فراوانی به علمای امت و کسانی که دیگران را هدایت کنند، می دهد. تو با سؤالاتت به من خدمت کردی و مرا به زحمت نینداختی.»

وی افزود: حضرت زهرا(س) در مکتبی درس نخوانده بودند اما خطبه ای در شرایط خاص پس از رحلت پیامبر(ص) خواندند که متن آن تا به امروز می درخشد. حتی اگر کسی در مکتب تحصیل می کرد نیز نمی توانست چنین خطبه ای را قرائت کند./820/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات