۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۵۵۸۹۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

حضرت زهرا حجت خداوند بر سایر حجت‌های الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) ام الائمه است، گفت: وجود جسمی و نوری اهل بیت(ع) از حضرت زهرا(س) و خود ایشان از نور ذات الهی خلق شده است. اهل بیت(ع) حجت خدا بر مردم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر اهل بیت(ع) است.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع الهادی(ع) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: خداوند برای مادرم فاطمه زهرا نه اسم قرار داده است.

وی افزود: اسماء حضرت زهرا(س) بیانگر کمالات و ماموریت ایشان است که در عالم هستی بر عهده دارند. خداوند در شب معراج پبامبراکرم(ص) را با اسم ابوالقاسم مورد خطاب قرار داد زیرا ایشان تقسیم کننده رحمت الهی در عالم هستی است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه مبارکه یکی از اسماء حضرت زهرا(س) است، ابراز کرد: وجود حضرت زهرا(س) سراسر برکت است. لفظ و مفهوم برکت در قرآن بیان شده است اما به هیچ وجه در علوم انسانی این مفهوم کاربرد ندارد چرا که برکت لفظی قرآنی و دینی است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: برای مثال امروز کتاب‌های زیادی نوشته می‌شود و در کتابخانه‌ها خاک می‌خورند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما برخی کتاب‌ها مانند کتاب شریف مفاتیح الجناح بسیار با برکت است چرا که جناب محدث قمی با اخلاص آن کتاب را تنظیم کرد و به قلم تحریر درآورد. برکت با حساب‌های عادی و مادی قابل اندازه گیری نیست چرا که این امور مربوط به کمیت است درحالی که برکت به امور کیفی مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه عمل صالح در لحظه سبب با برکت شدن زندگی انسان می‌شود، گفت: جناب حر با ادبی که نسبت به امام حسین(ع) انجام داد عمرش با برکت شد و از جهنم قطعی به بهشت برین راه یافت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه نسل حضرت پیامبر(ص) از حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام بسیاری از فرزندان حضرت زهرا(س) را به شهادت رساندند اما ما امروز می‌بینیم که ذره حضرت در جهان بسیار هستند و هرگز منقطع نشدند و این نشان از با برکت بودن وجود مقدس حضرت زهرا(س) دارد.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ام الائمه است، گفت: وجود جسمی و نوری اهل بیت(ع) از حضرت زهرا(س) و خود ایشان از نور ذات الهی خلق شده است. اهل بیت(ع) حجت خدا بر مردم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر اهل بیت(ع) است./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات