۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۵۵۸۹۶
حجت الاسلام میرلوحی:

شاخصه دینداری، ولایتمداری حضرت زهرا است

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه شاخصه دینداری ولایتمداری حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی است بر هیمن اساس سعادت و شقاوت انسان با غضب و رضای حضرت زهرا(س) محک زده می‌شود.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) در مراسمی که به مناسبت شب شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: غضب و رضای حضرت زهرا(س) غضب و رضای خداوند متعال است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) بانویی بی‌بدیل و بی‌نظیر در عالم هستی است بر هیمن اساس سعادت و شقاوت انسان با غضب و رضای حضرت زهرا(س) محک زده می‌شود.

حجت الاسلام میرلوحی با بیان اینکه حضرت مریم(س) یکی از چهار زن برگزیده عالم است، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم از دو زن به عنوان الگو و اسوه یاد می‌کند و از دو زن فاسد و منفی نیز نام می‌برد تا انسان‎ها بدانند اگر کسی بخواهد اطاعت خداوند را به جای آورد در خانه فرعون هم که باشد، می‌تواند و اگر در خانه نوح هم کسی بخواهد از امر الهی سرباز زند این کار را انجام می‌دهد؛ بنابراین کسی نمی‌تواند در قیامت اعمال ناپسند خود را توجیه کند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با استناد به روایتی از پیامبراکرم(ص) که فرمودند: اگر حضرت مریم سیده زمان خودش بوده اما دخترم فاطمه سیده اولین و آخرین عالم هستی است، اظهار داشت: تعابیری که پیامبراکرم(ص) برای حضرت زهرا(س) آورده‌اند بسیار قابل تامل است.

وی افزود: ایشان در جای دیگر می‌فرمایند زهرا پاره تن من است؛ منظور از این کلام حقیقت وجودی پیامبراکرم(ص) است زیرا حضرت زهرا(س) از سنخ نور انبیاء و مرسلین نبود بلکه از نور خداوند است. خداوند می‌فرماید: من فاطمه را از نور خودم خلق کردم.

حجت الاسلام میرلوحی بیان داشت: متاسفانه حضرت زهرا(س) با آن مقام و منزلتی که دارند جایگاهی در فرهنگ و معارف ما آنگونه که شایسته ایشان است، ندارند در حالی که جامعه حقیقی اسلامی جامعه فاطمی و شیعه واقعی شیعه حضرت زهرا(س) بودن است. دشمن می‌دانست منشأ و خاستگاه شیعیان حضرت زهرا(س) است برهمین اساس ایشان را با مظلومیت شهید کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه خطبه حضرت زهرا(س) باید به عنوان واحد درسی در مراتب عالی تحصیلی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: بسیاری از مردم نسبت به وجود چنین خطبه‌ای بی اطلاع هستند و این جفای به حضرت زهرا(س) است. اگر کسی می‌خواهد بداند دین و ولایت دارد باید به حضرت زهرا(س) رجوع کند. خداوند ایشان را قبل از آنکه خلق کند مورد آزمایش قرار داد و این نشان از عظمت این بانوی مکرم دارد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات