۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۵۵۸۶۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تقوا راه برون رفت از مشکلات است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: بر اساس آیات قرآن کریم راه برون رفت از مشکلات رعایت تقوا است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که در حسینیه بنی‌زهرا(س) برگزار شد، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم راه برون رفت از مشکلات رعایت تقوا است.

وی افزود: تقوا ترکیبی از ترک گناهان کبیره و پافشاری نکردن بر گناهان صغیره است، در روایتی آمده است که اگر از گناهان کبیره اجتناب کنید همین اجتناب شما سبب آمرزش گناهان صغیره شما می‎شود.

استاد برجسته حوزه علمیه درباره فهم آیات قرآن کریم، عنوان کرد: بدون اهل‌بیت(ع) بخش عمده قرآن کریم قابل فهم نیست، من مدت 10 سال است که با قرآن کار می‌کنم دیدم که بدون اهل‌بیت(ع) در بسیاری از آیات قرآن کریم گیر پیدا می‌کنیم و به فهم نمی‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه بر اساس روایات ائمه معصومین(ع) هر کس بدون تخصص وارد تفسیر قرآن شود نشیمنگاه او از آتش است، گفت: حتی هر حجت الاسلام یا ثقه الاسلام هم نمی‌تواند وارد تفسیر قرآن شود چرا که برای تفسیر قرآن به 11 علم نیاز است که علم حدیث تنها یکی از آنها است.

وی افزود: بسیاری از مردم به قرآن اعتقاد دارند اما در عمل به آیات و دستورات آن دچار سستی یا بخل می‌شوند و که این خود نوعی بیماری قلبی محسوب می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: برای اینکه انسان از بسیاری بیماری‌های قلبی پاک شود خداوند راه توبه را گذاشته است اگر افراد توبه کرده و خود را پاک کردند که اهل نجات خواهند بود در غیر این صورت هنگام مرگ، برزخ، قیامت یا حتی پس از آن در جهنم عذاب و سوزانده خواهند شد که پاک شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در پایان خاطرنشان کرد: اطاعت از خداوند، ایمان و اخلاق نیک بدنه دیگر تقوا هستند، کسانی که تقوا را در زندگی خود پیشه کنند خداوند آنها را از گرفتاری‌های و مشکلات نجات می‌دهد./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات