۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۵۸۶۰
مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی:

زندگی حضرت زهرا برای شیعه و بشریت الگو است

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: زندگی حضرت زهرا(س) نه تنها برای جامعه شیعه و اسلام بلکه برای تمام بشریت می تواند الگو و سرمشق باشد، اگر سبک زندگی فاطمی وجود داشته باشد به طور قطع صلح و صفا نیز است.
نصیرایی

حجت الاسلام مجید نصیرایی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند اظهار داشت: حضرت زهرا(س) به امام علی(ع) فرمودند من همواره سه موضوع را در زندگی به آن توجه کردم و آن نیز این است که من در زندگی دروغ نگفتم، خیانت نکردم و آنچه که شما گفتید من تبعیت و هدایت کردم.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه معضلات و گرفتاری های بسیاری وجود دارد، گفت: متأسفانه در برخی از زندگی ها، طلاق جاری است و زندگی سرد می باشد و این محصول آن است که انسان ها با همدیگر صادق نیستند و همواره خیانت می کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی نشان می دهد که افراد پای حق نمی ایستند و به حق پایبند نیستند، باید به این سه موضوع که حضرت زهرا(س) می فرمایند توجه کنیم.

حجت الاسلام نصیرایی تصریح کرد: به طور قطع اشک ریختن بر مصائب اهل بیت(ع) ارزشمند است و باید از اهداف و رسالت های زندگی اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) درس بگیریم.

وی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا(س) نه تنها برای جامعه شیعه و اسلام بلکه برای تمام بشریت می تواند الگو و سرمشق باشد، اگر سبک زندگی فاطمی وجود داشته باشد به طور قطع صلح و صفا نیز است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه دروغگویی و خیانت یکی از مشکلات جوامع بشری است، خاطرنشان کرد: هرگاه در جامعه دروغگویی و خیانت زیاد بوده است مسلمانان نیز با شکست مواجه شدند.

حجت الاسلام نصیرایی اظهار کرد: برخی در مسؤولیت های خود، خیانت می کنند و جامعه با مشکل مواجه می شود، سیره زندگی حضرت زهرا(س) می تواند الگویی برای بشریت باشد، حضرت زهرا(س) آنچه که وظیفه داشته به خوبی و با محبت و صمیمت انجام می داده است.

وی با بیان اینکه باید جبهه توحید و حق تقویت شود، افزود: در جایی که لازم بوده ایشان از ولی فقیه خود دفاع کرده است، دفاع کردن از ولی فقیه نیز می تواند الگویی برای مسلمانان باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: کفر و استکبار در هر صحنه ای باید تضعیف شود و در تمام صحنه ها، جهاد و ایستادگی و استقامت در راستای اهداف توحیدی و تقویت جبهه حق باشد.

حجت الاسلام نصیرایی عنوان کرد: امروز مسلمانان و بشر تا وقتی که سیره زندگی حضرت زهرا(س) را سرلوحه کار خود قرار ندهند به سعادت حقیقی نمی رسند و مصیبت های بشر روز به روز بیشتر می شود./880/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات