۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۵۵۵۸۱۴
مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن:

منشور روحانیت دستور‌العملی برای مبلغان و مروجان حقیقی است

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع) گفت: اندیشه‌های امام راحل در منشور روحانیت دستور‌العملی برای همه روحانیانی است که دغدغه تبلیغی و ترویجی در جامعه دارند.
علم الهدی

حجت الاسلام محمدباقر علم‌الهدی مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که حوزه های علمیه تا چه اندازه توانستند خود را با اندیشه‌های امام راحل در منشور روحانیت مطابقت بدهند، گفت: این فرمایشات مرحوم امام راحل به عنوان دستور العمل برای همه روحانیان و کسانی است که دغدغه تبلیغی و ترویجی در جامعه دارند.

وی افزود:  اندیشه‌های امام راحل در منشور روحانیت سخنان گمشده نظام روحانیت است و هر کسی که خود را در کسوت روحانیت می‌بیند و در این مسیر قرار داده از این فرمایشات استفاده کرده و به فراخور ظرفیت خود بر آن جامه عمل پوشانده است، اگرچه اندیشه‌های امام راحل صدرصد عملی نشده است اما امیدواریم که هر روز بیش از گذشته بر این دستورات عامل بوده و از این نظر چهره‌های تاثیرگذاری در جامعه باشیم.

حجت الاسلام علم‌الهدی درباره تاکید امام راحل مبنی بر اینکه حوزه و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را در دست خود داشته باشند و پاسخگوی نیازها باشند، عنوان کرد: این فرمایش امام راحل برخاسته از روایتی است که می‌فرماید «هر کس آگاه به زمان خود باشد هرگز پلیدی‌ها دامن او را نمی‌گیرد» بر همین اساس ایشان به روحانیت معظم توصیه کردند که باید پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع) افزود: جایگاه امامت و زعامت جامعه بر عهده روحانیت است بنابراین باید در هر زمانی بتواند نیازهای جامعه را در مسائل اعتقادی، احکام و سایر مسائل دینی پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: برای این منظور باید روحانیت از رفتار، آداب و سنن و فرهنگ مردم آسیب‌شناسی ویژه‌ای داشته باشد تا بتواند با سیاستگذاری و برنامه ریزی درست به بهترین شکل جامعه را مدیریت فرهنگی کند.

حجت‌الاسلام علم الهدی بیان داشت: امروز طلاب و روحانیت به این مساله حساس و دقیق هستند و تلاش می کنند که بر اساس سخنان ارزشمند امام راحل ایفای نقش داشته باشند اگرچه نمی‌توانیم ادعا کنیم که دقیق بر اساس آنچه اهل بیت(ع) و امام راحل از ما خواستند انجام وظیفه کردیم اما به قدر ظرفیت تلاش داشتیم.

وی درباره اینکه برخی نقاط ضعف و اشکال ها مجوزی برای کنار کشیدن علما و روحانیت از حراست و صیانت و پشتیبانی از نظام اسلامی نمی‌شود، گفت: اگر ضعفی در جامعه ما وجود دارد باید آن را در مدل رفتاری خود جستجو کنیم، شاید جهت بروز و ظهور برخی ضعف‌ها در جامعه امروز ما ناشی از کم کاری برخی روحانیان باشد بنابراین باید روحانیت انقلابی کار و تلاش خود را دو چندان کند که مشکلات و نارسایی را از جامعه کمتر کنیم.

 مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع) در پایان خاطرنشان کرد: همه روحانیان را دعوت می‌کنم که فرمایشات و دستورات امام راحل در منشور روحانیت را مطالعه کنند؛ چراکه ایشان ابزارهای ترویجی را با استناد به آیات و روایات در اختیار روحانیت قرار داده است، بنابراین ما باید همه آن را نصب‌العین خود قرار دهیم باشد که در این راستا بتواینم به نیازمندی‌های نسل جوان خود رسیده و در مسیر ترویج معارف امام صادق(ع) بیش از بیش موفق باشیم./813/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات