۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۵۵۸۰۳
دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان:

کتابخوانی و کتابفروشی به عنوان ارزش معرفی شود

بلادیان با اشاره به اینکه کتاب بهترین تجارت برای انسان است، گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید کتابخوانی و کتابفروشی به عنوان یک ارزش تلقی شود.
سید موسی بلادیان، دبیر بنیاد بین ‌المللی غدیر در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید موسی بلادیان، دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان، در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور نامطلوب است، اظهار داشت: تیراژ هزار و دوهزاری کتاب و عدم فروش آن نشان از طرفداران کم کتاب دارد که در این باره برای ترغیب و تشویق جامعه به کتابخوانی برپایی نمایشگاه های کتاب و اهداء کتاب به یکدیگر بسیار ضروری است.

دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان رسیدگی به کتابخانه مدارس و مساجد برای نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: ائمه جمعه در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی با مطرح کردن ثواب کتابخوانی و ارزش تلقی کردن آن؛ گامی بردارند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه جنگ تحمیلی و مسائل سیاسی روز از علل کاهش آمار مطالعه در سطح کشور است، افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه باید کتابخوانی و کتابفروشی به عنوان یک ارزش تلقی شود چرا که کتاب بهترین تجارت برای بشر است.

بلادیان خاطرنشان شد: مطالعه کتاب معرفت شناسی و خداشناسی را افزایش می دهد و چنین ارزشی باید پاس داشته شود که ستاد اقامه نماز برای پاس داشتن چنین ارزشی در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان غرفه ای را برای ارائه محصولات خود افتتاح کرده است.

وی در رابطه با کتاب های نمایش داده شده در غرفه ستاد اقامه نماز ابراز داشت: کتاب های مرتبط با نماز را براساس رده های سنی مختلف در معرض دید عموم قرار دادیم البته توجه و تخفیف ویژه ای برای کودکان در نظر گرفته شده است که در این باره تخفیف 40درصدی در نظر گرفته ایم.

دبیر ستاد اقامه نماز در خوزستان تألیف کتب در حوزه کودک را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید روی خردسالان و جوانان توجه ویژه ای شود./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات