۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۵۵۷۹۴
مدیر مدرسه سفیران ولی عصر اهواز:

منشور روحانیت سند بالادستی حوزه ها باشد

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه حوزه علمیه باید قوانین و مسیر حرکت را براساس منشور روحانیت تنظیم کند، گفت: حوزه های علمیه باید منشور روحانیت را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار دهند.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی

حجت الاسلام سید جعفرموسوی، مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه منشور روحانیت برنامه مدت دار و استواری برای همه طلاب و حوزه های علمیه جهان تشیع است، افزود: امام در منشور روحانیت به ابعاد مختلف علما و طلاب از لحاظ علمی، تهذیبی، ابعاد سیاسی و اجتماعی و پرهیز از اشراف گری اشاره کرد.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز مأنوس بودن حوزه با منشور روحانیت را بسیار ضروری دانست و گفت: معاونت تهذیب استان در همین راستا و برای انس بیشتر طلاب با سخنان امام، مسابقه هایی را میان طلاب ترتیب داده است که با چنین گامی؛ طلاب ترغیب به قرائت منشور امام خواهند شد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید منشور روحانیت را به عنوان یک سند بالادستی مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: حوزه علمیه باید قوانین و مسیر حرکت را براساس منشور روحانیت تنظیم کند تا به حرکت رو به رشد کنونی ادامه دهد.

حجت الاسلام موسوی یکی از آسیب های طلاب و حوزه های علمیه را که در منشور روحانیت به آن اشاره شده است؛ تجمل گرایی و دوری طلبه ها از ساده زیستی عنوان کرد.

وی به تأکیدات امام راحل بر ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی طلاب اشاره کرد و گفت: روحانیت باید به منشور روحانیت پایبند باشد تا دچار تجمل گرایی و اشرافی گری نشود.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز با بیان اینکه روحانیت و حوزه علمیه انقلاب اسلامی را به وجود آورد، خاطرنشان شد: جمهوری اسلامی تا زمانی اسلامی و بر پایه اسلام حرکت می کند که حوزه های علمیه انقلابی، روحانیت و علما و مراجع از آن حمایت و پشتیبانی کنند.

این مقام مسؤول کنار کشیدن روحانیت از حمایت انقلاب را به منزله پایان یافتن جمهوری اسلامی بیان کرد و گفت: در این صورت ایران به یک جمهوری ساده و معمولی تبدیل خواهد شد که قوانینش غیر اسلامی خواهد بود هر چند که اکنون هم اگر حضور مؤثر حوزه در بدنه انقلال نباشد قطعا کاستی ها و مشکلات بیشتر می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات