۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۷۸۲

معرفی کتاب "فاطمه از نگاه علی"

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در کتاب «فاطمه از نگاه علی» سعی کرده است تا در ذیل هر سخن، با ذکر آیات و روایات مرتبط، معرفی جامع‌تری از ایشان ارائه کند.
فاطمه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر معارف کتاب "فاطمه(س) از نگاه علی(ع)" نوشته  حجت‌الاسلام محمد محمدیان را منتشر کرده است.

«به خدا قسم، هرگز او را به خشم نیاوردم، و به کارى وادار نکردم، تا زمانی که خداوند متعال روحش را به سوی خود فراخواند. او نیز هیچ‌گاه مرا به خشم نیاورد و در هیچ کاری مرا نافرمانی نکرد. هرگاه که به او می‌نگریستم غم‌ها و غصه‏‌هایم از دلم برطرف مى‏‌شد.»

به نظر شما این کلام از چه کسی و دربارۀ کیست؟ حقیقتاً برای ترسیم چهرۀ ملکوتی دختر رسول خدا(ص) و تبیین ابعاد شخصیت بی‌نظیر زهرای اطهر(س) چه کسی بهتر از امیرمؤمنان علی(ع) می‌تواند لب به سخن بگشاید؟ آن کسی که از عمق ایمان و صفای دل فاطمه(س) خبر داشت و از تلاطم امواج محبت و معرفت الهی در سینۀ دریایی او، حکایت‌ها داشت، و تعظیم ملائکۀ بزرگ الهی را در برابر عظمت و صلابت آن بانو مشاهده می‌کرد، علی(ع) بود. همانی که بر خود می‌بالید که همسر چنین بانویی است. کتاب «فاطمه از نگاه علی»، از دفتر #نشر_معارف، شما را کمک می‌کند تا رایحۀ گل خوشبوی نبوی را از بهشتِ علوی استشمام کنید و به معرفتی ارزشمند نسبت به آن بانوی گرانقدر دست پیدا کنید.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در کتاب «فاطمه از نگاه علی» علاوه بر ترجمۀ روان سخنان امیرالمؤمنین(ع) دربارۀ فضایل و ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) سعی کرده تا در ذیل هر سخن، با ذکر آیات و روایات مرتبط، معرفی جامع‌تری از ایشان ارائه کند. البته از برداشت‌های اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی ابعاد شخصیتی آن حضرت نیز غافل نشده و نکته‌هایی کوتاه و کاربردی را بیان کرده است. خواندنی‌ترین و دلنشین‌ترین قسمت کتاب «فاطمه(س) از نگاه علی(ع)» مربوط به ماجرای خواستگاری امام علی(ع) از حضرت زهرا(س) است، از شرم و حیای آقا برای پاپیش گذاشتن، تا وقار و حیای خانم در پاسخ مثبت دادن به پدر، و از دوران عقد و نامزدی و خرید لوازم خانۀ عروس و برپایی مراسم جشن، تا روابط مثال‌زدنی این عروس و داماد آسمانی در زندگی مشترک. خواندن همۀ این مطالب بسیار جالب و لذت‌بخش است، و حتی راهگشا برای نسل جوانِ در آستانۀ ازدواج، و بزرگ‌سالانی که سال‌هاست زندگی زناشویی را تشکیل داده‌اند. مطالب تاریخی کتاب هم که به نوعی مباحث سیاسی آن دوران را روایت می‌کند، می‌تواند جنبۀ عبرت‌ آموزی و آگاهی‌بخشی زیادی برای زندگی اجتماعی امروز ما داشته باشد./925/ د 103/ش

 

ارسال نظرات