۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۷۷۵

مراسم عزاداری حضرت زهرا در ترکیه و یونان برگزار شد

مراسم عزاداری ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دخت گرامی نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) در ترکیه و یونان با حضور عاشقان مکتب عصمت و طهارت برگزار شد.
حضرت زهرا

مراسم عزاداری ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دخت گرامی نبی اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) شب گذشته در مسجد محمدیه شهر آنکارا با حضور عاشقان مکتب عصمت و طهارت برگزار شد. در این مراسم محمدابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه و برخی شخصیت های فرهنگی و مذهبی و نیز دوستدارات اهل بیت(ع) حضور داشتند.

حاضران در این مراسم با سینه زنی و نوحه خوانی، در سوگ شهادت ام ائمه حضرت فاطمه زهرا(س) اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

در بخشی از این مراسم حاضران ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ایران و همچنین خانواده های کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران ـ یاسوج، به سوگواری پرداختند.

مراسم ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر آتن برگزار شد

مراسم بزرگداشت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مجید مطلبی شبستری سفیر کشورمان، سفیر پاکستان، حجت الاسلام محمد صادق مفیدی فرد، علی محمد حلمی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و جمع زیادی از شیعیان پاکستانی و برادران اهل سنت در انجمن جعفری شیعیان پاکستانی واقع درجنوب غربی آتن، برگزار گردید.

حجت الاسلام مفیدی فرد پس از اقامه نماز جماعت به امامت وی، در سخنانی گفت: امت اسلامی در این زمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و اتحاد است و از حضور شیعیان که در میان آنان تعدادی از برادران اهل سنت نیز حضور دارند، تشکر و قدردانی می کنم و این وحدت بین برادران شیعه و سنی ستودنی است.

وی در ادامه سخنانش با ابراز خشنودی از مشاهده سفیران جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در کنار هم و در کنار دیگر برادران شیعه و سنی، تصریح کرد: این کار بسیار مهمی است و در واقع عمل به خواست و ایده حضرت محمد مصطفی (ص) مبنی بر حفظ وحدت می باشد و این حضور آنان باید الگویی برای همه مسلمانان باشد.

شبستری سفیر کشورمان در آتن نیز در سخنانی با عرض تسلیت به کلیه مسلمانان جهان و مدعوین در این مراسم، گفت: مشکلات امروز جهان اسلام، ریشه در تفرقه افکنی های بیگانگان و متاسفانه همراهی تعدادی از کشورهای اسلامی با آنان، دارد.

وی با تاکید بر ضرورت احترام به قوانین کشور میزبان، تصریح کرد: دین مبین اسلام، دین برادری و احترام به تمام پیروان ادیان الهی و همه انسان هاست و همیشه ازپیروان خود خواسته است که بطور مسالمت آمیز درکنار پیروان دیگر ادیان زندگی کنند و حفظ و احترام به قوانین کشور میزبان را تشویق کرده است.

شبستری افزود: با احترام به فرهنگ و قوانین کشور میزبان، لازم است که اعتقادات و فرهنگ خود را نیز حفظ کنید و ازاینکه می بینم برادران اهل تسنن و شیعه در کنار هم ایستاده و به اقامه نماز می پردازند، بسیار خرسندم و این عمل شما همان چیزی است که اسلام به آن سفارش بسیار کرده است.

سفیر کشورمان، حضرت فاطمه زهرا (س) را بانویی بی نظیر در تاریخ بشریت قلمداد کرد و گفت: دخت پیامبر گرامی (ص)، نمونه ای بی نظیر در همسرداری و تربیت کننده فرزندانی همچون امام حسین( ع)، امام حسن( ع) و زینب کبرا (س) و نمونه کاملی از شجاعت و مردم داری بود که بر اثر اقدامات تفرقه افکنانه در آن زمان، به شهادت نائل آمد و باید بانوان و تمام مسلمانان، زندگی این بانوی بزرگوار را الگویی برای زندگی خود قرار دهند تا به سعادت دنیوی و اخروی دست یابند.

سفیر پاکستان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت وحدت بین امت اسلامی، گفت: مشکلات امروز جهان اسلام این است که ما با هم وحدت نداریم و متاسفانه تحت تاثیر تبلیغات سوء و تفرقه افکنانه بیگانگان قرارگرفته ایم.

وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسلمانان شیعه و سنی، تصریح کرد: حفظ فرهنگ و اعتقادات مذهبی در کشور دیگر، بسیار ضروری است، اما باید در عین حال به فرهنگ و قوانین کشور میزبان، کاملاً احترام گذاشت و این کاری است که شما امروز آن را عملا نشان دادید./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات