۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۷۶۳
تشییع ۱۱ شهید گمنام در تبریز؛

عطر حسینی در سوگ فاطمی

همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در تبریز تشییع شد.
تشییع شهدای گمنام در تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مردم مؤمن، ولایت‌مدار و شهیدپرور تبریز امروز در آستانه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) میزبان 11 کبوتر خونین بال دوران دفاع مقدس بودند، ضیافتی از جنس نور و معنویت که حتی برودت هوا، بارش برف زمستانی و سرمای سوزان نیز مانع حضور مردم نشد.

امروز مردم تبریز آمدند تا نشان دهند پای عهدی که با شهدا بسته‌اند، پایدارند و برای جانفشانی در راه اعتلای اسلام و مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) آمادگی کامل دارند، خانواده‌های شهدا آمدند تا فرزندان گمنام خود را به آغوش بکشند و به یاد شهید کربلا فدائیان راهش را تقدیم آرمان های عالی اسلام و تشیع کنند.

بنابر این گزارش، ایام عزاداری و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام امسال نیز در تبریز بهانه‌ای برای تجدید میثاق با شهدایی بود که سال‌ها بی‌نام و نشان و مظلومانه در دل خاک آرمیده بودند تا امروز با حضور خود عطر حسینی در سوگ فاطمی را سوغات آورند.

سردار عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ایام فاطمیه امسال نیز مردم استان افتخار میزبانی از شهدای گمنام را دارند، اظهار داشت: پیکر مطهر شهدای دیگر فردا در اسکو، هوراند، کشکسرای مرند و قراملک تبریز به خاک سپرده می‌شوند.

وی با اشاره به درخواست مردم شهرهای مختلف استان برای خاکسپاری شهدای گمنام در شهر خود ادامه داد: از مجموع 11 شهید گمنام، دو شهید در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز، دو شهید در محله قراملک تبریز، سه شهید در شهرستان اسکو، دو شهید در هوراند و دو شهید در کشکسرای مرند خاکسپاری خواهند شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم تبریز همراه بود، دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از تشییع از میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز به دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز منتقل و طی مراسمی ویژه به خاک سپرده شدند./935/پ204/ب1

ارسال نظرات