۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۵۵۷۵۷
آیت‌الله قرهی:

وحدت روحانیت لازمه مقابله با دشمنان اسلام است

آیت‌الله قرهی گفت: اینکه امام راحل بر وحدت حوزه‌های علمیه و روحانیت تاکید داشتند به این علت است که دشمنان اسلام همواره مترصد ضربه زدن به اسلام هستند.
آیت الله قرهی

آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که حوزه های علمیه تا چه اندازه توانستند خود را با اندیشه‌های امام راحل در منشور روحانیت مطابقت بدهند، گفت: تا حدودی برخی از حوزه‌های علمیه بر این امر موفق بودند اما با این وجود هنوز جای کار برای این موضوع زیاد است.

وی افزود: عمل به اندیشه‌های امام راحل در منشور روحانیت آسان است به شرط اینکه همه اقشار روحانیت به آن ایمان داشته باشند.

آیت‌الله قرهی درباره پیام تاریخی حضرت امام راحل مبنی بر حفظ وحدت حوزه‌های علمیه با وجود برخی اختلاف سلیقه یا حتی ضعف مدیریت، عنوان کرد: اگر امام راحل بر وحدت حوزه‌های علمیه و روحانیت تاکید داشتند به این علت است که دشمنان اسلام همواره مترصد ضربه زدن به اسلام هستند روحانیت که همواره حافظ اسلام بوده و هست باید مراقبت داشته باشد و این مراقبت نیاز به وحدت آنها دارد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) ادامه داد: دشمنان اسلام هیچ‌گاه روحانیت را دوست نداشته و نخواهد داشت اما آنان برای رسیدن به مقاصد شوم خود ممکن است با طرفداری و جانب داری از فلان روحانی در مقابل روحانیان دیگر قصد ایجاد تفرقه را داشته باشند که بتواند انواع بهره‌های سیاسی و ضددینی خود را به دست بیاورند، همین که به مقصد برسند همه اقشار روحانیت را با هم خواهند زد.

وی درباره خدمات و وظایف حوزه علمیه در مقابل نظام اسلامی، گفت: خدمات حوزه نسبت به انقلاب چه در زمان انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن بر همگان آشکار است، اما این به آن معنا نیست که کار تمام شده باشد بلکه اگر امام به وظایف روحانیت در منشور روحانیت اشاره داشتند به این دلیل است که آنان در هر زمانی بی‌تفاوت و در حاشیه نباشند چراکه آنان معرفان اسلام هستند بنابراین باید محافظان واقعی آن هم باشند و این در صورتی محقق خواهد شد که وظایف خود در قبال نظام اسلامی را به نحو احسن انجام دهند.

آیت‌الله قرهی ابراز کرد: امروز مشکلات مردم زیاد است اما یکی از وظایف روحانیت است که آنهایی را که سم‌پاشی می‎‌کنند تا نظام را ناکارآمد نشان دهند نزد مردم رسوا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: منشور روحانیت امام راحل کهنه شدنی نیست و همیشه نو و باطراوت است به شرطی که باور کنیم آرمان‌های امام راحل در این منشور به نفع همه روحانیت است، باید تلاش کنیم که منشور روحانیت امام راحل در حوزه علمیه به عنوان چند واحد درسی تدریس شود./813/ت302/ب1

ارسال نظرات