۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۵۵۷۴۹
آیت الله علم الهدی:

مخاطب خطبه های حضرت زهرا نخبگان سیاسی تمام ادوار اسلام هستند

امام جمعه مشهد گفت: طرز سخن گفتن حضرت زهرا(س) در خطبه ها به گونه ای است که انسان می فهمد مخاطب ایشان همه نخبگان سیاسی امت در دوره های زمانی آینده اسلام بوده اند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) که در محل مسجد یزدی آباد برگزار شد، به روایتی از پیامبر اکرم(ص) پیرامون جایگاه حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: این روایت را اغلب عامه و اهل سنت در کتب خود نقل کرده اند که انس بن مالک نقل می کند پیامبر اکرم(ص) فرمودند «هرگاه خورشید را از دست دادید به ماه مراجعه کنید و هرگاه ماه را از دست دادید به زهره رجوع کنید و هرگاه زهره را از دست دادید به فرقدین مراجعه کنید.»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: زهره آن ستاره ای است که وقتی ماه به محاق می رود، مسیر را برای کاروانیانی که از نور ماه محروم شده اند، مشخص می کند. فرقدان هم دو ستاره صبح هستند که وقتی بناست فجر طلوع کند، این دو ستاره در آسمان ظاهر می شوند و تا طلوع خورشید دیده می شوند اما هیچ گاه غروب نمی کنند. پیامبر اکرم(ص) در این حدیث، وجود مقدس خودشان را خورشید، امیرمؤمنان(ع) را ماه، حضرت زهرا(س) را زهره و حسنین را فرقدان نامیدند.

وی خاطرنشان کرد: مسأله ای که پس از رحلت پیامبر(ص) به وجود آمد، مسأله از دست دادن امیرمؤمنان(ع) بود، نه گم کردن ایشان؛ یعنی مردم رهبری ایشان را از دست دادند چرا که از نبوت پیامبر(ص) دچار انحراف شدند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مردم زمانی با مقام ولایت زاویه پیدا کردند که پیامبر(ص) را از دست دادند. امروز در جامعه ما در عرصه سیاسی نیز همین مسأله مطرح است و جریاناتی که با رهبری و ولایت زاویه پیدا می کنند، قبل از آن با اصل دین زاویه پیدا کرده اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که دشمنان ما به دنبال دین زدایی از اصل نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمن می داند که علت حمایت 40 ساله مردم از نظامی که دم از استقلال می زند و زیر بار استکبار جهانی نمی رود، دینی بودن نظام جمهوری اسلامی است. طبیعتا تلاش می کنند رابطه دینی مردم را از نظام قطع کنند تا آن را براندازی کنند.

وی افزود: برخی جریان های سیاسی داخلی نیز همراه با دشمن شده اند که شامل جریان های سکولار و متحجر هستند. آن جریان سکولاری که به هیچ ارزشی پایبند نیست با آن جریان متحجری که از مستحبات هم دست بر نمی دارد، در یک همسویی علیه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته اند چرا که می دانند با تدوام نظام جمهوری اسلامی آن ها سهمی در قدرت ندارند. جریان سقیفه بنی ساعده و انحراف رهبری از خط امامت نیز با همین بینش اتفاق افتاد.

آیت الله علم الهدی یادآور شد: تمام حرف جریان منحرفی که از ابتدا قصد براندازی پیامبر(ص) را داشتند، این بود که ما در جنگ ها در رکاب تو می جنگیم و تمام امکانات قبیله خود را در اختیارت می گذاریم؛ به شرطی که در حکومت اسلامی سهمی داشته باشیم. حرف پیامبر(ص) هم این بود که مسأله حکومت از اصل بعثت ایشان جدا نیست و تعیین رهبر پس از ایشان با خداست و هیچ قدرت دیگری در حکومت اسلامی ذی سهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: از روزی که پیامبر(ص) امیرمؤمنان(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی فرمودند، جریان منحرف در صدد کودتا علیه امیرمؤمنان(ع) برآمدند و بحث آن ها این نبود که امیرمؤمنان(ع) شایسته باشد یا نباشد، بحث سر این بود که با وجود امیرمؤمنان(ع) آن ها سهمی در جریان حکومت نداشتند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز نیز جریان هایی که با ولایت زاویه دارند، با رهبر معظم انقلاب دشمنی ندارند چرا که شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای شخصیتی است که کسی نمی تواند با شخص ایشان دشمنی داشته باشد؛ بلکه انحراف آن جریان ها به خاطر تلاشی است که برای سهم داشتن در نظام اسلامی انجام می دهند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: جریانی که در صدر اسلام و پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) به وجود آمد، این گونه بود که فضا تاریک تر از شب محاق شد و تکلیف دین مداری مردم نامشخص و مبهم شد. از همین رو پیامبر اکرم(ص) فرموده بودند وقتی ماه به محاق رفت، به زهره رجوع کنید. نقش حضرت زهرا(س) همان نقشی است که ستاره زهره در شب ها محاق ایفا می کند.

وی تأکید کرد: وجود مقدس صدیقه طاهره(س) نه به عنوان دختر پیامبر(ص) بلکه به عنوان یک جریان خط ساز در تاریکی ها معرفی شدند. آن حضرت سه خطبه ایراد کردند که یکی در جریان فدک قرائت شد؛ یکی بر سر مزار پیامبر(ص) در شب هفتم رحلت ایشان قرائت کردند و یکی هم در جمع زنان مدینه قرائت فرمودند که وقتی انسان به این خطبه ها نگاه می کند، نمی تواند باور کند که کسی با زنان مدینه 14 قرن پیش این گونه سخن گفته باشند. این طرز سخن گفتن به گونه ای است که انسان می فهمد مخاطب حضرت زهرا(س) همه نخبگان سیاسی امت در دوره های زمانی آینده اسلام بوده است./820/پ202/ب1

ارسال نظرات