۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۵۵۷۳۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

فرقه‌های انحرافی نتیجه جدایی مردم از مرجعیت است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فرقه‌های انحرافی نتیجه جدایی مردم از مرجعیت است، گفت: دشمنان وهابی با انواع مختلف رسانه‌های جمعی به تبلیغات و حملات بسیار سنگین علیه مرجعیت شیعی دست زده‌اند و این امر می‌طلبد مردم هرگز از مرجعیت جدا نشوند.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد الهادی(ع)، گفت: داشتن زندگی سالم اصلی‌ترین مسأله‌ای است که باعث سالم ماندن دین انسان می‌شود.

وی افزود: همچنین صداقت یکی از مهمترین مسائلی است که سبب می‌شود خداوند متعال در همه لحضات زندگی انسان را در دست بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به مراحل صداقت، ابراز کرد: صداقت موجب تقرب انسان به خداوند می‌شود مراحل صداقت شامل صدق در نیت، صدق در گفتار و صدق در عمل می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره حسن نیت، اظهار داشت: امام صادق(ع) فرمودند: اگر کسی هنگام خواب نیت کند که چند دقیقه قبل از اذان صبح و در سحر بیدار شود، ملائک نفس‌هایش را تا صبح، ذکر می‌نویسند.

وی درباره صدق در گفتار، عنوان کرد:  از ۷۰ گناه کبیره ۲۰ گناه کبیره مربوط به زبان است و صداقت در عمل زمانی صحت دارد که عمل انسان تنها یک ادعا نباشد بلکه آن عمل عملیاتی شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در بخش دیگر با اشاره به اهمیت معاشرت با انسان‌های صالح، گفت: یکی از عواملی که انسان در آخرالزمان می‌تواند دین خود را حفظ کند معاشرت با انسان‌های خوب است.

وی با اشاره به اهمیت دلبستگی انسان به خدا، تصریح کرد: دل انسان احتیاج به دلبر دارد، این دل باید با چیزی دلبستگی داشته باشد، اگر این دل به خداوند متعال دلبستگی پیدا کند حتما از دلبر های دیگر دل می‌کشد.

استاد حوزه علمیه در رابطه با همنشینی با عالمان دین، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: اگر انسان با عالمان دین نشست و برخواست نداشته باشد از چشم خدا می افتد؛ ویژگی عالم دین آن است که انسان با دیدن او یاد خدا کند و دیگر آنکه با گوش دادن به سخنان او علمش افزوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان وهابی با انواع مختلف رسانه‌های جمعی به تبلیغات و حملات بسیار سنگین علیه مرجعیت شیعی دست زده‌اند و این امر می‌طلبد مردم هرگز از مرجعیت جدا نشوند چرا که فرقه‌های انحرافی نتیجه جدایی مردم از مرجعیت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات