۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۵۵۷۲۵
خادمی:

بودجه ۹۷ توجهی به مشکلات مناطق و اقشار محروم ندارد

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره میزان توجه بودجه ۹۷ به مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: در بودجه سال آتی قرار شده است سه درصد از میزان فروش نفت را به مناطق محروم اختصاص دهند.
هدایت الله خادمی

هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک و نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره میزان توجه بودجه ۹۷ به مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: در بودجه سال آتی قرار شده است سه درصد از میزان فروش نفت را به مناطق محروم اختصاص دهند.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شده دو سوم از سهم در نظر گرفته شده معطوف به کل کشور و یک سوم باقی مانده به مناطق نفت‌خیز کشور اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه بودجه سال ۹۷، عنوان داشت: هیچ منبعی برای کارهای زیرساختی و عمرانی در مناطق محروم کشور؛ در بودجه سال ۹۷ دیده نشده است.

وی تصریح کرد: بالای  ۹۰ درصد از بودجه سال آتی نیز معطوف به مخارج جاری و پرداخت حقوق کارکنان دولت شده است و هیچ گونه برنامه‌ریزی برای عمران و آبادانی در این بودجه صورت گرفته نشده است.

خادمی اضافه کرد: ۱۰ از بودجه تنها به بخش عمران و آبادانی کشور معطوف شده است که با اطمینان می‌توان گفت که نیمی از این هدف تحقق نخواهد یافت. این نوع بودجه نویسی در حالی رخ می‌دهد که در دهه هفتاد گاها تا ۴۵ درصد از بودجه کشور صرف عمران و آبادنی می‌شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از روند بزرگتر شدن دولت، اظهار داشت: واقعیت امر این است که هرچه زمان جلوتر می‌رود، وضعیت بدتر می‌شود و تمام منابع موجود کشور صرف مخارج دولت می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت حوزه انتخابیه خود و کل جنوب‌غرب کشور نیز گفت: هیچ نوع نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم جنوب‌غرب صورت نگرفته است و نمی‌توان به بودجه سال آتی امیدوار بود./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات