۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۵۵۵۷۱۸
آیت الله استادی:

مجالس عزاداری باید تثبیت کننده حقانیت اهل بیت باشد

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مجالس عزاداری که بسیار سفارش شده باید محلی برای تبیین شخصیت با عظمت حضرت زهرا(س) و تثبیت کننده حقانیت اهل بیت(ع) باشد.
آیت الله رضا استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه یکشنبه شب در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مؤسسه طلوع مهر برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(س) گفت: معیار رضایت الهی رضایت حضرت زهرا(س) است که اگر بعد از پیامبر به رضایت ایشان و معیار حق بودن امیرمؤمنان(ع) عمل می شد این مشکلات برای بشر و مسلمان به وجود نمی آمد.

وی افزود: امیرمؤمنان معیار حق و باطل هستند و هرچه بفرمایند به فرموده رسول خدا باید ملاک باشد، کتاب و عترت هیچگاه از یکدیگر جدا نمی شوند و باید همراه دیگر باشند، وجود اهل بیت(ع) و قرآن با هم سبب سعادت انسان می شود.

آیت الله استادی با بیان این که حضرت زهرا(س) معصوم بودند و سخن و رفتار ایشان حجت است، اظهار داشت: سؤالی در تاریخ وجود دارد که بعد از رحلت پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) از چه کسانی راضی و ناراضی بودند؟

وی ادامه داد: حضرت به شهادت تاریخ در شیعه و سنی  هیچگاه بیعت نکردند و هیچکس نمی تواند منکر شود، حضرت زهرا(س) به صراحت گفتند که برخی افراد جانشین پیامبر نیستند و به فرموده پیامبر اسلام امیرمؤمنان جانشین واقعی هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که همین بیعت نکردن حضرت زهرا(س) کافی است و حقیقت را نشان می دهد، ابراز داشت: در مکتب تشیع امامت ادامه راه رسالت است و حضرت زهرا(س) با موضع گیری حقیقت را بیان و در تاریخ ماندگار کردند.

وی عنوان کرد:  انسان نباید در انجام وظایف دینی بهانه گیری کند چرا که بعدا به ضرر او تمام خواهد شد، همچنین وقتی هرکار خیری که به ذهن انسان آمد به ویژه در کمک های مالی باید سریع انجام دهد و الا شیطان مانع می شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به خوبی موضع گیری کردند تا امروز گمراه نشویم و دیگران هیچگاه نمی توانند این مسائل را توجیه کنند؛ موضع گیری و کار حضرت حجت است و به غصب خلافت راضی نبوده و نسبت به آنها غضب داشتند و به فرموده پیامبر اسلام غضب ایشان سبب غضب خداوند می شود.

وی اضافه کرد: مجالس عزاداری که بسیار سفارش شده باید محلی برای تبیین شخصیت با عظمت حضرت زهرا(س) و  تثبیت کننده حقانیت اهل بیت(ع) باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات